Kupci i prodavci automobila u sve većim problemima

Kupci i prodavci automobila u sve većim problemima

U jeku poskupljenja, od osnovnih životnih namirnica do nekih drugih stvari, veće cijene nisu zaobišle ni automobilski sektor.

U razgovoru sa određenim distributerima automobila u Republici Srpskoj saznali smo da se na našem tržištu bilježi konstantan rast cijena kako novih automobila, tako i polovnih, ali da im još veći problem predstavlja činjenica da im isporuka naručenih modela kasni nekoliko mjeseci, a nekih čak i godinu dana.

Iz “Autocomerc V.S.” salona koji je glavni distributer novih Škoda automobila, ali i drugih polovnih, ističu da je najveći problem sa kojim se svi susreću dostupnost traženih modela.

“U odnosu na prošlu godinu evidentno je da je došlo do korigovanja cijena. Cijena polovnih automobila skočila je za oko 40 odsto, dok je kod novih problem nestašica, dugi rokovi isporuke, pa je kod njih malo manje poskupljenje”, rekao je Aleksandar Kelečević iz “Autocomerc V.S.” salona.

Dodaje da je potražnja građana iznenađujuće velika, ali da većina mora da čeka na isporuku s obzirom da oni imaju ograničene zalihe, ali da je i nabavka veoma usporena.

“Većina ljudi mora da čeka. Mi ne možemo više da utičemo na to, niti da urgiramo, tržište nam diktira sve uslove. Došli smo u tu fazu da znamo koliko i kupci, ne dobijamo konkretne informacije od fabrike. Ono što je činjenica jeste da se iz dana u dan probijaju rokovi i postavljaju novi”, navodi Kelečević.

Slična situacija je i u preduzeću “Guma M” iz Banjaluke, gdje kažu da je povećanje cijena automobila krenulo još prošle godine, te da je evidentno da se ono nastavlja i ove godine.

Direktor ove firme Slaviša Peulić navodi da je to sve krenulo još od maja prošle godine, samim nedostatkom komponenti, mikroprovodnika i čipova što je dovelo do kompletnog poremećaja tržišta.

“Cijena novih automobila skočila je od 15 do 20 odsto, u zavisnosti od brenda ali i modela koji se predstavlja. Npr Renault Clio je otišao gore 10 odsto, a teretni program preko 15 odsto što se tiče novih vozila. Kada su u pitanju polovni automobili, kako u Evropi tako i kod nas, cijene su otišle na gore”, rekao je Peulić.

Ističe da usljed velike potražnje za polovnim automobilima, a nedostatku proizvodnje novih, došlo je do korigovanja samih cijena.

Prema njegovim riječima, kupci koji su određen model ranije mogli da kupe za oko 10.000 KM, sada moraju da izdvoje četiri do pet hiljada vise od tog iznosa.

Na pitanje koje automobile više traže, da li polovne ili nove, Peulić kaže da je to negdje u istom rangu.

“U našem proizvodnom asortimanu pretežno imamo automobile starosti do sedam godina, pa tako ljudi kada gledaju neki model, upoređuju nov automobil niže klase i polovno vozilo vise klase. U 90 odsto slučajeva se odluče na polovni automobil vise klase jer nije velika razlika u cijeni”, kaže Peulić.

Navodi da, kao i kod drugih distributera, na neke njihove modele se čeka i preko sedam mjeseci.

O poskupljenju, ali i potražnji građana razgovarali smo i sa kompanijom VW Brčko Gas, koji kažu da su korekcije cijena vozila išle u više etapa, odnosno u prosjeku oko dva odsto na svakih par mjeseci, što se u konačnici nabralo na nekih 10 odsto.

Kao i većina drugih preduzeća koja se bavi prodajom vozila, najveći problem je nemogućnost dobijanja traženih modela.

“Evidentan je rast, ali nam je veći problem sama nabavka koja je sve više otežana zbog nedostatka tih određenih dijelova potrebnih za proizvodnju, a samim tim su veoma veliki i dugi rokovi isporuke novih automobila”, rekao je Goran Drakulić, rukovodilac prodaje u VW Brčko Gas.

Kada su u pitanju modeli koji su dostupni u njihovoj kompaniji, u ponudi su Volkswagen i Audi automobili, a da im je najtraženiji model Golf osam, na koji se čeka po par mjeseci.

Ono što su se složili svi distributeri, jeste da će se ovakva situacija sigurno zadržati do kraja godine, a možda čak i naredne.

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.