Društvene mreže najveće izborno bojište

Društvene mreže najveće izborno bojište

Političke partije u borbi za glas više, osim tradicionalnih tribina i promotivnih bilborda, najjaču kampanju vode na društvenim mrežama jer se nadaju da će upravo u onlajn zajednici najlakše doprijeti do neopredijeljenih birača, posebno onih mlađih koje sve masovnije vrbuju i na „Tik toku”.
Predizborna kampanja u Republici Srpskoj počela je 6. septembra i već taj dan je bilo jasno da političke partije odlučno kreću u bitku po glasove te da ništa neće prepustiti slučaju.Kako ne bi izgubile ni minut vremena u dragocjenih 30 dana, koliko će trajati kampanja, pojedine stranke su lijepljenje plakata započele u rano jutro, a vidljivo je i da su gotovo svi politički akteri, pozicioni ili opozicioni, imali gust raspored dešavanja u protekla tri dana jer su bez predaha išli sa događaja na događaje.

Vidljivo je i da je predizborna kampanja uoči predstojećih lokalnih izbora, više nego ikada ranije, obilježena aktivnostima kandidata na društvenim mrežama. Političari su shvatili da su u virtuelnoj zajednici njihove poruke svima nadohvat ruke, ali i da takav vid promocije nudi brojne mogućnosti za kontakt s biračima koji ne prate informativne emisije i dnevnu politiku, ali zato dobar dio slobodnog vremena utroše na skrolovanje sadržaja na društvenim mrežama.

To su glavna zapažanja političkih analitičara koji budnim okom prate sva dešavanja u predizbornoj kampanji.

– Još je rano za iznošenje konkretnijih komentara, ali ono što je na prvu vidljivo jeste to da su društvene mreže preplavili sadržaji kandidata i političkih stranaka, kao i da su pored „Fejsbuka” i „Instagrama” političari počeli masovnije da koriste i „Tik tok” ne bi li se približili mlađim biračima – istakao je za „Glas Srpske” politikolog Vojislav Savić.

Prema njegovim riječima, za sada nisu vidljivi znakovi pretjerane negativnosti u kampanji ni na jednoj strani.

–  Kandidati se uglavnom trude da animiraju sve one ljude za koje su do sada procijenili da gravitiraju njihovoj zoni uticaja. Međutim, ukoliko dođe do nekih zaoštravanja u komentarima ili temama od strane određenih pojedinaca, to može dovesti do lančane reakcije i ponavljanja nekih veoma toksičnih i haotičnih kampanja kakve smo imali prilike da gledamo u prošlosti. Možemo se nadati da će se ovakav trend pozitivnog pristupa kampanji održati do kraja – naglašava Savić.

Za politikologa Mihajla Mašića zvanični početak izborne kampanje nije donio ništa neočekivano.

– Političari su već duže vrijeme aktivni u kampanji, a njenim ozvaničenjem vidimo samo povećanu aktivnost kako na društvenim mrežama koje su danas glavni i najznačajniji faktor u političkim procesima, tako i putem brojnih skupova i javnih tribina – kazuje Mašić.

Iako su i prije zvaničnog početka radili na terenu i već imaju jasnu sliku kako stoje stvari među biračima, Mašić navodi da će kandidati septembarske i prve dane oktobra iskoristiti za privlačenje dijela neopredijeljenih građana ili će pokušati da promijene izbor onih koji su već odlučili.

– Za sada mi djeluje da kampanja protiče u pozitivnom smjeru, da nema incidenata i nadam se da će tako ostati do samog kraja – optimističan je Mašić.

Uzbudljiva trka

Vojislav Savić kaže da će najzanimljivije biti u Banjaluci, Trebinju i Bijeljini, gdje očekuje prilično uzbudljivu političku trku, a samim tim i koloritne kampanje kandidata za gradonačelnike.

– U drugim većim gradovima ne bi trebalo da bude značajnije promjene kursa kada su rezultati u pitanju, a samim tim se ne očekuje ni da će kampanje biti pretjerano intenzivne – rekao je Savić.

autor: http://glassrpske.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.