Kako spriječiti nove nezgode kod „crnog“ nadvožnjaka u Banjaluci?

Kako spriječiti nove nezgode kod „crnog“ nadvožnjaka u Banjaluci?

Česte nezgode u Banjaluci dešavaju se ispod željezničkog nadvožnjaka kod „Incela“, koji je već dugo poznat po čestom zapinjanju kombija ispod njega, a rješenje za ovaj problem ponudio je jedan od stručnjaka, dok drugi smatraju da je postojeća signalizacija adekvatna, te da vozači prosto ne prate znakove.

Prema riječima Milije Radovića, v.d. zamjenika direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske, rješenje ovog problema može biti postavljanje okvira, kroz koji bi vozila prolazila prije nego što dođu do nadvožnjaka.

„Okvir bi bio u visini nadvožnjaka, dakle 2,2 metra, a sastojao bi se od dva stuba i žice koja ne bi mogla oštetiti kamion ili kombi, ali bi upozorila vozača. Naravno, ovaj okvir bi bio dovoljno udaljen od nadvožnjaka, kako bi se vozilo moglo zaustaviti na vrijeme, odnosno prije nadvožnjaka, otprilike oko 50 metara“, pojasnio je on za „Nezavisne novine“.

Dodaje da bi to bio signal vozaču da neće moći proći ispod nadvožnjaka.

Saobraćajni znakovi postoje, ali, kako kaže, praksa je takva da se događaju nezgode, pa bi svakako bilo dobro spriječiti ih.

Kako on dodaje, takođe se može postaviti rampa, takođe u visini nadvožnjaka, koja bi prilikom udara višeg vozila pala i upozorila vozača da ne može dalje.

„To je način koji jednostavno ne ostavlja mogućnost vozaču da ne uoči visinu nadvožnjaka“, kazao je on i dodao da je ovakvu signalizaciju vidio u Stokholmu.

Prema riječima Nikole Ćopića, inženjera za bezbjednost saobraćaja, što se tiče nadvožnjaka kod „Incela“, urađeno je sve što je trebalo da se uradi.

„Postavljena je sva potrebna signalizacija, vozači su upozoreni na vrijeme, a više se ne može ukopavati“, kazao je Ćopić.

Kako kaže, do izgradnje alternativnog pravca i nove veze jedini savjet je da vozači obrate pažnju na postavljenu signalizaciju.

Prema riječima Milene Karlaš, predsjednice Savjeta MZ Borik dva, na pomenutoj lokaciji postoji jasno postavljena signalizacija.

„Nadvožnjak kod ‘Incela’ ima adekvatnu signalizaciju, postavljeni su znakovi visine i upozorenja, ali vozači jednostavno ne poštuju znakove“, navela je Karlaševa za „Nezavisne novine“.

Podsjećamo da se ponovo desilo da je vozač kombija udario tim vozilom u nadvožnjak, a ove godine u avgustu desio se isti scenario, dok je krajem februara prošle godine došlo do nezgode u kojoj je vozač kombijem udario u pomenuti željeznički nadvožnjak. Na istom mjestu 2015. godine poginuo je vozač iz Sanskog Mosta, kada je takođe kombijem udario u nadvožnjak.

autor: http://nezavsine.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.