Bojkot trgovina u Republici Srpskoj prošao onako kako je i organizovan – TRALJAVO

Bojkot trgovina u Republici Srpskoj prošao onako kako je i organizovan – TRALJAVO

Sudeći po informacijama sa lica mjesta bojkot kupovine u trgovinama, na pumpama i u ugostiteljskim objektima imao je polovičan ili ispodprosječan uspjeh za razliku od bojkota u FBiH, Crnoj Gori i Srbiji.

Građani u zemljama u cijelom regionu odazvali su se danas neformalnim pozivima na bojkot velikih trgovinskih lanaca zbog visokih cijena, smatrajući da su među najvišima u Evropi.

Akcija bojkota kupovine krenula je iz Hrvatske i proširila se na Sloveniju, Srbiju, Crnu Goru i Sjevernu Makedoniju, a putem društvenih mreža i na BiH.

Međutim u RS bojkot nije bio organizovan zvanično ni efektno, pa je takav i rezultat. U Banjaluci nije primijećen manji broj kupaca u trgovinama, ali ponegdje, istina, nije bilo uobičajene gužve kakva često bude petkom.

Danijel Jošić iz udruženja potrošača „Reakcija“ kaže da ovo kod nas nije bilo „ni b“ od bojkota, a da je Srbija primjer kako se bojkot može organizovati kako treba.

„Nećemo znati prave efekte dok poreska ne izađe sa podacima ali u marketima nisam primjetio da ljudi bojkotuju. Čak sam ponegdje čekao u redu“, navodi Jošić.

 4.jpg
Izvor: Slaven Petković, mondo.ba

Kaže da kao pojedinac i građanin Republike Srpske i neko ko je aktivan u Udruženju potrošača, apsolutno ne podržava današnji tzv. bojkot.

„Nikada nisam, niti mogu da podržim nešto što nema ni glavu, ni rep; nešto gdje ne znamo ni plan aktivnosti ni šta je krajnji cilj, i ono što je najvažnije, ne znamo ni ko je organizator ovog tzv. bojkota. Sve što je anonimno, sve što nema ime i prezime, sve to je neozbiljno, neodgovorno i nije iskreno. Da ne bude zabune, kao što i sam u svakom svom medijskom nastupu ističem, osnovnih životnih namirnica u Republici Srpskoj su izrazito visoke i potrebno je da se što hitnije smanje. Ali ono što treba da imamo na umu da su trgovci samo dio lanca, da su tu uz njih i proizvođači i distributeri i da su svi oni odgovorni za visoke cijene“, navodi Jošić.

Smatra da je bojkot trgovačkih lanaca jadnja mjera u borbi protiv visokih cijena i da bi se koristio potrebno je iscrpiti sve druge mjere.

Juče je u Ministarstvu trgovine i turizma Republike Srspke održan zajednički sastanak ministarstva, udruženja potrošača i predstavnika privredne komore na kojem je dogovoren set mjera među kojima je pojačana kontrola cijena od strane inspektorata, koja počinje danas.

autor: mondo.ba

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.