Domaća privreda i željeznička preduzeća u oba entiteta BiH mjesecima su čekali da oštećena pruga bude rekonstruisana jer su na dnevnom nivou knjižili ogromne gubitke.
Iz preduzeća „Željeznica Federacije BiH“ saopštili su da je pruga u Donjoj Jablanici rekonstruisana te da je od juče ponovo u funkciji.
Dodali su da je obnova pruge započeta 10. decembra, a završena 23. januara ove godine te da je nakon uspješno završene testne faze i tehničkog prijema, Ministarstvo prostornog uređenja FBiH izdalo dozvolu za upotrebu ove pruge, čime su ispunjeni svi uslovi za ponovno pokretanje teretnog i putničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo – Čapljina i dalje prema Pločama.
– U saobraćaj će biti prvo uvedeni teretni vozovi, a uspostavljanje putničkog saobraćaja na relaciji Sarajevo – Čapljina – Ploče planirano je za 10. februar. Prošlogodišnje razorne nepogode uzrokovale su gotovo četvoromjesečni prekid željezničkog saobraćaja, odnosno smanjenje prihoda za „Željeznice FBiH“ u iznosu od 22,5 miliona KM – navedeno je u saopštenju „Željeznica FBiH“.
Vijest o uspostavljanju željezničkog saobraćaja i te kako je obradovala i radnike „Željeznica Republike Srpske“.
– Pretrpjeli smo ogromnu štetu zbog višemjesečne obustave prevoza robe. Prema procjenama stručnih službi, a na bazi aktuelnih ugovora podaci ukazuju na to da su dnevni gubici bili oko 55.000 KM, što od 4. oktobra do sada iznosi negdje oko 6,5 miliona maraka – rekao je za „Glas“ zamjenik izvršnog direktora poslova operacije u „Željeznicama RS“ Mladen Božić.
On je istakao da je uspostavljanje željezničke komunikacije izuzetno značajno i to ne samo za njih, nego i za privredne subjekte s kojima sarađuju.
– Već smo imali onlajn sastanak sa kolegama iz Luke Ploče. Oni počinju sa utovarom i mi danas očekujemo prvi voz koji će preći preko mreže pruga „Željeznica RS“, a u pitanju je ugalj za potrebe „Elektroprivrede“ Srbije – kazao je Božić.
VRSTE ROBE
Na tranzitnom pravcu iz Luke Ploče ka srednjoj Evropi prevožene su značajne vrste robe za potrebe privrede.
– Prevoz robe prinudno je bio obustavljen za komitente „Nova Alumina“ Zvornik, „Elektroprivredu“ Srbije, „Studen-Agranu“ Brčko i „Gikil“ iz Lukavca. Stajala je i roba koja je prevožena ka Luci Ploče i iz nje u stanicama Doboj, Prijedor, Lukavac i Kreka – rekao je Mladen Božić i dodao da se najviše prevozi ugalj, šećer, ugalj za koksovanje, staro željezo, soda, kontejneri, koks i slično.