Moguće dalje poskupljenje goriva

Moguće dalje poskupljenje goriva

Cijena goriva bi mogla da skače i u narednih deset do petnaest dana. Uzrok je, kažu stručnjaci, nestabilna geopolitička situacija u svijetu, energetska kriza i inflacija koje na svjetskom nivou traju već mjesecima. Nafta i naftni derivati su sve skuplji.

“Rafinerije u okrženju konstantno povećavaju cijene, i distributeri su prinuđeni da prilagođavaju svoje maloprodajne cijene. Taj period se očekuje i dalje. Mislim da u sljedećih deset do petnaest dana vjerovatno će doći do poskupljenja za nekih 5 feninga i za benzine i za dizele”, rekao je Dragan Trišić, predsjedavajući Grupacije za promet nafte i naftnih derivata Privredne komore Srpske.

Prevoznici kažu da su na pozitivnoj nuli, a da neki već bilježe minus u poslovanju. Trenutno stanje je, kažu, neodrživo, a svaki novi rast cijena im donosi veće probleme. Sve to mogli bi da osjete i putnici.

“Što se tiče cijene karata, nismo mijenjali, nismo ni planirali da mijenjamo, ali ako se ovako nastavi divljanje cijena goriva, bićemo prinuđeni da mijenjamo cijenu karte, da podižemo naviše”, kazao Zoran Grbić, predsjednik Udruženja autobuskih prevoznika regije Prijedor.

Pred nama je neizvjesna godina. Rast cijena nije pogodio samo Republiku Srpsku. Javlja se kao globalna pojava, kažu u Udruženju za zaštitu potrošača Don. Gorivo ima značajan udio u formiranju cijene osnovnih životnih namirnica, pa građanima sajvetuju planiranje kupovine.

“Kao što smo i svjedoci unazad nekoliko godina, kad god je došlo do poskupljenja nafte i naftnih derivata, lančanom reakcijom poskupili su i ostali proizvodi”, kaže Zoran Petoš iz Udruženja za zaštitu potrošača Don.

Sve oči uprte su u Vladu i nadležne institucije. Srpski član Predsjedništva Milorad Dodik najavio je i sastanak na kojem će se pričati o rastu cijena pojedinih proizvoda u Republici Srpskoj.

Rekordne 2008. kada je svjetska ekonomska kriza bila na vrhuncu, nafta na svjetskom tržištu približila se cijeni od 150 dolara po barelu. Sada je ispod 100 dolara, ali litar goriva košta otprilike kao tada. Razlog su akcize, koje su značajno uvećane od 2018. Ograničavanje marže u Srpskoj na snazi je od prošle godine i to pokazuje rezultate, a iz Privredne komore smatraju da bi ulazak u Otvoreni Balkan dovelo do značajnog smanjenja troškova prevoza i distribucije.

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.