Njemačka organizacija TUV je prije izvjesnog vremena objavila je statistiku kvaliteta i pouzdanosti polovnih automobila.
Ovi brojevi zasnovani su na milionima obavljenih tehničkih pregleda i daju odgovor koji automobili se najmanje kvare.
U periodu od jula 2020. do juna 2021. godine TUV je uradio tehnički pregled 9,6 miliona automobila.
Među njima su bila 222 modela, podijeljena u pet starosnih grupa, pri čemu je čak 18 odsto automobila pokazalo značajne nedostatke zbog kojih nije prošlo pregled. To je smanjenje od dva odsto u odnosu na godinu ranije, piše Kurir.
Udio automobila koji su na tehničkom pregledu pokazali manje kvarove pao je za 0,5 procentnih poena na 9,1 odsto.
Joakim Bihler, generalni direktor TUV, kaže da to s jedne strane govori o dužem vijeku trajanja vozila, a s druge strane, vidljiva je povezanost s pandemijom virusa korona, pošto su vlasnici tokom izolacije imali više vremena za održavanje svojih automobila.
Pritom, više mlađih polovnih automobila ostalo je na njemačkom tržištu umjesto da se prodaju u inostranstvu.
Što se tiče starosnih grupa, rezultat je očekivan – stariji automobili pokazuju veću stopu kvarova.
Glavni pregled nije prošlo 12,4 odsto vozila starijih od šest godina, 17,5 odsto vozila starih između osam do devet godina i 22,8 odsto vozila starih između deset do jedanaest godina, navodi se u statistici njemačke organizacije.
Prosječna starost automobila u Njemačkoj, prema Federalnoj upravi za motorni saobraćaj, trenutno iznosi 9,8 godina.
U 2011. prosjek je iznosio 8,3 godine, a 42 posto registrovanih automobila trenutno je starije od 10 godina.
Što se tiče modela, pobjednik je mercedes GLC sa stopom kvarova od 1,5 odsto.
Odmah iza njega nalaze se mercedes B klase (1,9%) i folksvagen ti rok (2%). Audi ku dva (2,1%) pobjeđuje u starosnoj grupi od četiri do pet godina starosti, dok je porše 911 (3,3%) najbolji u grupi od šest do sedam godina.
Audi TT se najmanje kvari kod vozila starih između osam do devet godina.
Prema klasama automobila, pobjednik među najmanjim vozilima je opel karl s 3,4 odsto kvarova, dok je u klasi malih automobila najpouzdaniji audi A1 (2,9%).
Među kompaktnim modelima najmanje se kvari mercedes A klase (2,5%), u srednjoj klasi mercedes C klase (2,5%), i kod monovolumena mercedes B klase.
Najlošije rezultate u mikro klasi pokazuje hjundai I10 (6,5%), dok je u klasi malih automobila to seat ibica (5,4%).
U kompaktnoj klasi najgora je dačija logan (10,4%).
U srednjoj klasi to je ford mondeo sa 6,8 odsto, a kod SUV-ova dačija daster (11,4%).
Najlošijim monovolumenom pokazao se ford galaksi (7,5%).
Sa druge strane, tu je i statistika njemačkog auto kluba ADAC.
ADAC je napravio statistiku za čak 109 modela vozila, starih od 3 do 10 godina.
U obzir nisu uzimani problemi kao što su pogeršno natočeno gorivo ili prazan rezervoar, jer su za njih odgovorni isključivo vozači.
U ovom auto-klubu ističu da su ocjene samo smjernice.
Neslavno prvo mjesto po nepouzdanosti zauzima automobil niže srednje klase: 10-godišnja Kia Ceed sa stopom kvara od 52,7 promila.
Treba spomenuti da su novije Kije gotovo bez kvarova, ali na starijim modelima ima mnogo problema.
Najčešće greške – osim akumulatora – odnosile su se na alternator, pumpu za gorivo, razvodni lanac i svjećice.
Hyundai i20 pokazuje sličnu sliku kvarova.
Uz svjećice, neispravne kontakt-brave takođe su u više navrata odgovorne za kvarove.
U Seat Alhambri i VW Sharanu kvarovi su se događali natprosečno često u praktično svim godištima – glavni su uzroci recirkulacija izduvnih gasova ili ubrizgavanje AdBlue-a.
Smart Forfour, koji se prodaje od 2015. godine, izgledao je loše zahvaljujući otkazivanju akumulatora.
Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max, kao i Renault Kangoo imali su dosta problema.
Kangoo je imao problema sa elektrikom.
Veliki broj vozila Audija i BMW-a nema ozbiljnije probleme.
Na primjer, A3, A4, A5, Q3 i Q5 su izuzetni pouzdani.
BMW Serije 1, 2, 3, 4, X1, X3, kao i Mini su veoma pouzdani.
Odmah iza, sa malo više kvarova, nalaze se Mercedesovi modeli A, CLA, GLA kao i C-klasa, GLC i GLK.
(b92)