Table sa novim cijenama, ali izmijenjenim zonama, postavljene su na parkinzima u gradu, a odluka gradonačelnika Draška Stanivukovića naišla je na nezadovoljstvo i ogorčenje građana koji se svakodnevno bore sa konstantnim poskupljenjima.
Tako će cijena parkiranja u nultoj tarifnoj zoni biti tri marke za svaki započeti čas parkiranja.
U prvoj zoni koštaće dvije marke za svaki započeti čas parkiranja, dok će cjelodnevna karta za parkiranje iznositi sedam maraka.
Cijena parkiranja na parkiralištima u drugoj zoni je marka za sat, a cjelodnevna karta je pet maraka.
Predsjednik Skupštine grada Banjaluka Ljubo Ninković rekao je za “Glas” da je na posljednjoj sjednici Kolegijuma od gradonačelnika tražio da na dnevni red Skupštine uvrsti informaciju o poskupljenju parkinga, što nije učinjeno.
A gdje je Skupština grada Banjaluka?
Oni su odlučili da to urade na svoju ruku, vjerovatno znajući da skupštinska većina to ne bi podržala – rekao je Ninković i dodao da će se ta informacija naći na Skupštini koja je zakazana za 24. avgust.
To je novi udar na džep građana, ističe on, a problem je i što pojedini već imaju plaćene mjesečne karte ili godišnje karte, po starim cijenama.
Isto mišljenje dijeli i šef kluba odbornika Ujedinjene Srpske u Skupštini grada Neven Stanić koji kaže da je dizanje cijena parkinga neprihvatljivo.
Ovo je zaista pretjeran iznos, ionako nema dovoljno parking mjesta u gradu i prije svega treba tražiti rješenje za to – rekao je Stanić.
Iz Gradske uprave tvrde da je odluka donesena s ciljem smanjenja gužvi, zastoja i čekanja u centru, te okretanja javnom prevozu, a građani ističu da se kao i obično “kriva Drina” ispravlja preko njihovih leđa.
Ovo je nečuveno, nije narod kriv ako nema novca u budžetu, neka nađu druge izvore, a ne preko leđa naroda. Ovo sada znači da ženi i meni, ako krenemo autom na posao, treba 200 KM za parking mjesečno. To je sramota – rekao je Ilija Vasilić.
Nijedno objašnjenje za tolikim poskupljenjem “ne pije vode”, smatra Dragan Marković, ističući da ovo najteže pada onima koji idu kod ljekara ili vode dijete i nakratko ostavljaju vozilo u gradu.
“Gospoda” iz Gradske uprave došla je sa odmora sa primorja i vidjela kako to tamo funkcioniše pa žele da isto nametnu i Banjaluci. Kada treba udariti po džepu naroda, odluka stupa na snagu odmah, a kada je riječ o izgradnji puteva i kanalizacije, to čekamo godinama – rekao je Marković.
-
Nulta tarifna zona
* zatvorena parkirališta: Palas, Zenit, Tržnica;
* otvorena parkirališta: Ivana Franje Jukića, Ive Lole Ribara, Milana Tepića – park “Petar Kočić”, Srpska (dio od Trga srpskih vladara do ulice Nikole Pašića).
-
Prva tarifna zona
* zatvorena parkirališta: Kralja Petra I Karađorđevića, Kastel, Vladike Platona, Autobuska stanica 1, Autobuska stanica 2, javna garaža Vidovdanska;
* otvorena parkirališta: u ulicama Bana T. Lazarevića, Srpska (dio od ul. Nikole Pašića do Gavre Vučkovića), Kralja Alfonsa XIII, Sime Šolaje, Ive Lole Ribara, Jevrejska, Đure Daničića, Milana Tepića, Save Mrkalja, Branka Radičevića, Grčka, Nikole Tesle, Marije Bursać, Kninska, Dositeja Obradovića, Vase Glušca, Olimpijskih pobjednika (preko puta “Delte”).
-
Druga tarifna zona
* zatvorena parkirališta: Malpreh – Vidovdanska, park “Mladen Stojanović”, Šoping, Bulevar cara Dušana, Aleja Svetog Save, Akvana, Krajina, Solunska, Svetozara Markovića, Mihajla Pupina, Ravnogorska, Dragiše Vasića, Medicinska elektronika, Gundulićeva, Gradski most…
* otvorena parkirališta: u ulicama Zdravka Čelara, Vojvode Momčila, Sime Matavulja, Branka Majstorovića, Braće Mažar i majke Marije, Meše Selimovića, Zmaj Jovina, Dragomira Drage Malića, Patrijarha Makarija Sokolovića….
autor:Faktormagazin/ http://aloonline.ba