Brojni kamioni sa tablicama BiH „zarobljeni“ su u kilometarskim kolonama zbog blokada na pojedinim autoputevima Njemačke što dovodi do kašnjenja u isporuci robe i ukoliko protesti u toj zemlji potraju, negativne posljedice mogli bi osjetiti i privrednici Srpske jer im repromaterijal neće stići na vrijeme.
Predsjednik Udruženja za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić za „Glas“ kaže da je situacija izuzetno teška i da su već vidljive određene negativne posljedice.
– Pojedini dijelovi autoputa, koje traktorima zakrče njemački poljoprivrednici, tokom dana su neprohodni i naši prevoznici koji naiđu na kolone prinuđeni su da satima stoje i čekaju da se raščisti gužva.
Prethodnih dana su to bili pravci prema Minhenu i Berlinu kuda obično i saobraćaju naši kamioni.
Zbog svega toga mnogi istovari nam kasne, kako oni za kupce u Njemačkoj tako i za one u Holandiji, Francuskoj i drugim zemljama u koje se stiže preko Njemačke – govori Grbić.
On očekuje da će poslovni partneri biti razumni i da neće snositi nikakve sankcije zbog kašnjenja u isporuci robe.
– Nijemci su svjesni dešavanja u svojoj zemlji, a siguran sam da će i u drugim evropskim zemljama imati razumijevanja, jer je riječ o višoj sili.
Međutim, naši vozači, koji su ovog vikenda trebali da se vrate kući, vjerovatno neće uspjeti napraviti krug što će za nas biti velika šteta budući da će na putu biti duže nego što je planirano.
Blokade u Njemačkoj
Štetu će osjetiti i privrednici iz Srpske i BiH koji čekaju robu iz Njemačke ili drugih zapadnih zemalja.
Nadamo se da problemi neće dodatno eskalirati, jer su protesti sve masovniji – rekao je Grbić i dodao da im za sada jedino preostaje da se naoružaju strpljenjem.
Direktor i vlasnik derventskog preduzeća „Metalac MB“, koje kompletnu proizvodnju plasira na ino-tržište, Slobodan Golub kaže za „Glas“ da im prvi kamion ka Njemačkoj kreće iduće sedmice.
– Prvi ovogodišnji izvoz za Njemačku planiran je u ponedjeljak, a prema nekim najavama očekujemo da bi štrajkači večeras trebalo da obustave blokade. Nadamo se da neće biti problema – rekao je Golub.
On je istakao da njegova kompanija zbog recesije na zapadnom tržištu i pada njemačke privrede već mjesecima trpi posljedice.
– Problemi su počeli u avgustu prošle godine usljed čega nam je izvoz opao za oko 35 odsto u odnosu na 2022. godinu.
Prognoze do 1. juna ove godine pokazuju da će takvo stanje ostati nepromijenjeno, a šta će biti u ostatku godine niko za sada ne zna – dodao je Golub.
Teška godina
Nikola Grbić kaže da je 2023. godina za domaće prevoznike bila užasno teška, jer su je obilježile visoke cijene goriva, manjak posla i dodatni odliv vozača.
– Najgore što ni najave za ovu godinu nisu nimalo optimistične.
Ako ne bude gora od 2023, sigurno neće biti bolja – naglasio je Grbić.
autor: glassrpske.com