Iako je Gradska uprava Banjaluka unazad mjesecima pričala kako je uvijek tu za građane i svoj grad to se na kraju ispostavilo kao neistina. Od mnogih neispunjenih obećanja koje je najavljivao gradonačelnik Draško Stanivuković jedno je posebno udarilo po džepu Banjalučana, a to je gradski prevoz koji je prvo trebao biti besplatan a sada je skuplji od nekih gradova u Bosni i Hercegovini.
Naime, umjesto dosadašnjih 1,8 za pojedinačnu kartu građani Banjaluke će morati izdvojiti dvije marke i 30 pfeninga, što gradonačelnik i prevoznici pravdaju poskupljenjem goriva ali i udara inflacije.
Da je tu ipak u pitanju više lični interes a ne neizbježan potez pokazuje i primjer Sarajeva gdje cijena gradskog prevoza iznosi znatno manje, od sljedećeg mjeseca čak i jeftinije.
Prema najavama Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo cijene pojedinačnih karata u ovom gradu će umjesto 1,6 iznositi 1,4 KM.
Kako navode, oni žele da subvencionišu javni prevoz kako ne bi dodatno opteretili građane.
„Osluškivali smo njihove potrebe i na osnovu svih informacija, u veoma izazovnom vremenu za kućne budžete, nismo mogli dozvoliti da pored svih ostalih poskupljenja, imamo i skuplji javni prevoz“, rekao je kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta.
Da su građani bitniji od ličnog interesa pokazali su i iz Mostara, gdje se cijene gradskog prevoza nisu mijenjale unazad pet godina.
„Već nekoliko godina imamo istu cijenu gradskog prevoza, te ona iznosi 1,5 KM za cijeli grad i čak tri-četiri kilometra oko Mostara. Nismo mogli da dižemo cijene u ova izazvna vremena kada je sve poskupilo, htjeli smo se solidarisati sa našim Mostarcima“, kažu iz „Mostar Busa“
Dodaju da i sa ovim cijenama oni uspijevaju da ostvare profit ali i da isplate plate svim radnicima, te zadovolje potrebe svih građana.
Jeftiniji gradski prevoz je i gradu Prijedoru gdje građani pojedinačnu kartu plaćaju jednu marku i 80 pfeninga.
Cijena mjesečne radničke je 60 KM, dok studenti i đaci plaćaju 30 maraka.
Ako se povede jednostavna računica i uporede cijene, građani Banjaluke definitivno plaćaju najskuplji gradski prevoz u odnosu na druge gradove Republike Srpske ali i Federacije BiH.
Podsjećamo, nedavnom odlukom gradske uprave grada Banjaluka i prijedlogom gradonačelnika Draška Stanivukovića Banjalučane će od prvog avgusta javni gradski prevoz koštati 2,3 KM pojedinačna, 78 radnička mjesečna, 51 studentska, te penzioneska 28 KM.
Ovoj odluci su se suprostavljali odbornici SNSD-a, smatrajući da ne treba udarati dodatno na džep građana, već im pomoći i pokušati ne nametati dodatne troškove ionako opterećenom kućnom budžetu.
Međutim, ovaj put je pobijedio lični interes umjesto potreba građana.
autor:atv, foto:faktormagzin