Revizori: U Civilnoj zaštiti kršili zakon!

Revizori: U Civilnoj zaštiti kršili zakon!

Civilna zaštita na meti revizora

Republička uprava civilne zaštite zaposlenima je za rad tokom noći i vikendom isplaćivala uvećane dnevnice umjesto da prekovremene sate kompenzuje slobodnim danima, a nisu pretjerano vodili računa ni ko vozi službene automobile, kuda, te koliko goriva troši zbog čega su od revizora dobili negativno mišljenje.

Revizori Glavne službe za reviziju javnog sektora koji su “češljali” poslovanje Civilne zaštite za prošlu godinu iznijeli su brojne zamjerke na rad uprave.

U revizorskom izvještaju se navodi da pravilnik o načinu utvrđivanja plata i drugih primanja državnih službenika i ostalih zaposlenih u Civilnoj zaštiti nije usklađen sa odredbama Zakona o platama zaposlenih u organima uprave pa samim tim i obračun ličnih primanja koji je vršen nije usklađen sa navedenim propisima.

– Rad vikendom je evidentiran kao rad na državni praznik te primijenjen na obračun plate uvećan za 50 odsto, odnosno za dodatnih 35 odsto za noćne sate za sve zaposlene, što nije u skladu sa Zakonom o platama zaposlenih u organima uprave, kojim je propisano da radnik koji po nalogu rukovodioca radi duže od punog radnog vremena, za svaki sat prekovremenog radnog vremena ima pravo na jedan sat kompenzirajućeg radnog vremena, a to vrijeme se preračunava u slobodne dane i sate – stoji u izvještaju.

Revizori su utvrdili i da je obračun naknade za prevoz isplaćivan na nivou pune cijene mjesečne karte i u slučajevima kada je radnik dolazio na posao samo jedan ili dva dana, a da kupovina karte nije dokumentovana.

Civilna zaštita na meti revizora

Nadalje, Uprava civilne zaštite je vršila isplate zaposlenim u vidu naknade za smještaj u Sektoru za deminiranje prilikom rada na terenu u ukupnom iznosu od 20.405 KM što takođe nije u skladu sa Zakonom o platama zaposlenih u organima uprave.

– Zaključeno je i više ugovora o djelu tokom cijele godine za poslove čistačice, ugovor na godinu dana za posao koji je bio kontinuiran, a odnosi se na administrativne poslove vezane za dovođenje nabavljenog helikoptera u funkciju, kao i ugovore sa četiri lica za period od dva mjeseca za tekuće popravke, nošenje službene pošte, održavanje parkinga i kontrolu ulaza i izlaza, što nije u skladu Zakonom o radu kojim je propisano da poslodavac može zaključiti ugovor o djelu radi obavljanja poslova koji imaju za predmet samostalnu izradu ili opravku, samostalno izvršenje određenog fizičkog ili intelektualnog posla – navedeno je u revizorskom izvještaju.

Utvrđeno je i da su u pojedinim slučajevima putni nalozi za službena vozila izdavani na period duži od 30 dana, što je mimo propisa.

Takođe, u pojedinim slučajevima prilikom izdavanja putnog naloga nije evidentirano mjesto i datum izdavanja, kao ni ime i prezime vozača. Kod dijela naloga nisu popunjene rubrike vezane za relacije kretanja, pređene kilometre i potpis onog ko je upravljao vozilom, a u pojedinim slučajevima utvrđeno je da su vozilima upravljala lica na čije ime nije izdat putni nalog.  Civilna zaštita nije utvrdila ni normativ potrošnje goriva, a nije dokumentovana ni ocjena opravdanosti trošenja sredstava za korišćenje službenih vozila.

– Uvidom u evidenciju potrošnje goriva utvrđeno je da ista nije u potpunosti usaglašena sa putnim nalozima za vozila – stoji u dokumentu.

Revizija je utvrdila i manje propuste kada su u pitanju javne nabavke.

Republička uprava civilne zaštite ovih dana je u fokusu javnosti i zbog optužnice protiv bivšeg direktora Milana Novitovića, kojem se na teret stavlja da je Upravu oštetio za oko 12.000 maraka, jer je svom prethodniku nezakonito omogućio da prima platu tri mjeseca po isteku mandata.

Finansije

Republički revizori su Civilnoj zaštiti dali i mišljenje sa rezervom kada je riječ i o finansijama uprave.

Popis imovine i obaveza na kraju prošle godine nije izvršen u skladu sa zakonskim propisima jer popisne liste ne sadrže stvarnu i knjigovodstvenu vrijednost. Precijenjeni su i rashodi po osnovu korišćenja robe i usluga i obaveze iz poslovanja u zemlji u najmanjem iznosu od 32.230 KM, a izdaci za nabavku prevoznih sredstava su potcijenjeni za iznos od 78.519 KM, jer nisu priznati u periodu nastanka.

autor: faktormagazin/ http://glassrpske.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.