Pješaci pretrčavaju, vozači „upadaju“ u pogrešan smjer: Evo šta se dešava na novom kružnom toku kod Ekvatora

Pješaci pretrčavaju, vozači „upadaju“ u pogrešan smjer: Evo šta se dešava na novom kružnom toku kod Ekvatora

Evo šta se dešava na novom kružnom toku.

Kružna raskrsnica kod „Ekvatora“ u centru Banjaluke od jutros je u funkciji i već su zabilježeni prvi slučajevi kršenja propisa, jer su neki vozači očigledno zbunjeni.

Kako javlja fotoreporterka Srpskainfo, Marina Đukić, nekoliko vozača je u kružni tok ušlo u suprotnom, nedozvoljenom smjeru.

Na kružnom toku dežuraju policajci, koji pomažu u regulisanju saobraćaja, mada neki vozači tvrde da ih oni samo “dodatno zbunjuju” i povećavaju gužvu.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Srpskainfo (@srpskainfocom)

Posebna priča su pješaci, koji pretrčavaju ulicu po “sopstvenom nahođenju” ne mareći mnogo za propise.

Vozači zbunjeni, gužve ogromne

Da li će novi kružni tok na jednoj od najprometnijih raskrsnica u Banjaluci smanjiti “ludnicu” od gužve? I zašto se građani ne snalaze baš najbolje iako im ovo nije prvi kružni tok u Banjaluci?

Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske, tvrdi da nova raskrsnica kod Ekvatora nije po usvojenom regulacionom planu, kao i da je za vrijeme mandata bivšeg gradonačelnika  usaglašeno da je kružni tok u tom dijelu Banjaluke potreban, ali, kako kaže, ne ovakav kakav je izgrađen.

– Sada vidimo jednu cjelinu, koja više liči na neku obilaznicu nego na kružni tok. Već sam upozoravao da će i jednosmjerni saobraćaj dovesti do žalbi građana, zbunjivanja u vožnji i slično, pretpostavljam da će biti i sa ovom raskrsnicom – kaže Jaćimović za BL portal.

On smatra da se sve u Banjaluci radi u hodu, na malom dijelu površine grada se mnogo toga mijenja, što mora zbuniti vozače.

– Zbog svega toga, mnogi su promijenile rute kretanja, pa su sad u ulicama Jovana Dučića, Srpskih pilota, Vase Pelagića ogromne gužve smatra Jaćimović.

Dodaje i da će bilo kojem početniku u vožnji biti teško objasniti kretanje kroz ovaj kružni tok, jer, kako kaže, takav projekat treba graditi na način da bude razumljiv i olakšavajući za sve učesnike u saobraćaju, a u ovome mu se čini da će se dobro snaći samo manjina.

Kružni tok kod Ekvatora malo drugačije vidi Milenko Stanetić iz auto škole “Volan”. Vjeruje da će on dodatno ubrzati saobraćaj i biti od koristi.

Banjalučani se plaše promjena

Podsjeća da je na tom potezu bila problematična stara raskrsnica, gdje su se stvarale nepotrebne gužve.

-Želeći da ubrzaju protok saobraćaja, a gledajući na to da sad imamo jednosmjerni saobraćaj u samom centru Banjaluke, novi kružni tok će biti izuzetno koristan. Imaće svoju stvarnu funkciju, jer je prilično dugačak i može primiti dosta vozila – uvjerava Stanetić za BL portal.

Milenko Stanetić vlasnik auto škole portret
FOTO: USTUPLJENA FOTOGRAFIJA

Dodaje da je svima bio problem i semafor između parkinga kod Kastela i Tržnice, kao i da će kružni tok u tom smislu značajno popraviti situaciju.

Iako nema oznaka na kolovozu, vožnja u ovom kružnom toku, smatra Stanetić, biće prilično jednostavna zato što je on veliki.

– Takođe, bočna ulica od Crkvene biće sporedna, tako da će transverzala koja se gradi od Gradskog mosta do kružnog toka biti glavna ulica, što ima smisla. Mislim da će sve to jako dobro funkcionisati- kaže Stanetić i dodaje da se Banjalučani pomalo plaše svake promjene.

Nikola Ćopić, vještak u oblasti saobraćaja, kaže da ne bi nikome savjetovao ni objašnjavao kako se kretati kroz novi kružni tok i šta od njega očekivati, sve dok sam ne sjedne u auto i ne provoza se novom saobraćajnicom.

– Bio sam dio radne grupe tokom izrade izmjena i dopuna Zakona o saobraćaju Republike Srpske, tako da svakako podržavam svaku priču o kružnim raskrsnicama. S druge strane, uočio sam da veliki broj učesnika u saobraćaju ne prati znakove, kao i da ne poznaju osnovna pravila – posebno kada se nađu u kružnim raskrsnicama

– Zato apelujem da vozači dodatno obrate pažnju. Često ne razumijemo ulogu kuržnog toka: on je tu da uspori saobraćaj i učini ga bezbjednijim za sve – zaključuje Ćopić.

autor:http://srpskainfo.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.