O čemu trebate voditi računa prije uplate aranžmana za ljetovanje?

O čemu trebate voditi računa prije uplate aranžmana za ljetovanje?

O čemu trebate voditi računa prije uplate aranžmana za ljetovanje.

Ako već razmišljate o rezervisanju aranžmana za ljetovanje, potrebno je da znate nekoliko bitnih stavki prije nego što uplatite smještaj.

Više o tome kako teče proces rezervacije, te šta se dešava ako otkažete smještaj, čitajte u nastavku teksta.

Kako funkcionišu ranije rezervacije aranžmana?

Ukoliko ste zainteresovani za određenu destinaciju, i to putem agencije, potrebno je da se javite u poslovnicu kod ovlaštenog agenta prodaje.

Prilikom potpisivanja prijavnice za rezervaciju putnik u potpunosti prihvata uslove rezervacije putovanja, cijenu te sve što je navedeno u prijavnici, a prilikom rezervacije, navedene usluge putnik je dužan uplatiti 30 odsto od cijene aranžmana kao avans za putovanje, dok je ostatak od cijele uplate potrebno uplatiti najkasnije 14 dana do putovanja, ako drugačije nije navedeno. Kako navode iz turističkih agencija, prijava za rezervaciju putovanja je nevažeća bez uplaćenog avansa.

Inače, cijena aranžmana je zvanična cijena, koja je odštampana na programima putovanja ili cjenovniku, a organizator putovanja je dužan ispoštovati program putovanja kojeg je putnik prihvatio prilikom prijave putovanja. No, u slučaju neke nepogode, bitno je znati da organizator ima pravo promijeniti program putovanja kako je najsigurnije za putnike.

Cijene svih aranžmana se temelje na odnosu vrijednosti KM i strane valute,  s tim da agencija može zahtijevati povećanje ugovorene cijene, ukoliko je nakon dana sklapanja ugovora došlo do:

– promjene valutnih kurseva u odnosu na dan objavljivanja programa

– promjene troškova prijevoza

– promjene tarifa hotelijera i prevoznika.

Kako se navodi na stranicama nekih agencija, o promjeni cijene putnika mogu obavijestiti pismeno ili usmeno, s tim da  putnik može otkazati putovanje bez otkaznih troškova, ako dođe do povećanja cijene više od 10 odsto u odnosu na ugovorenu i to u roku od 48 sati od primljenog obavještenja. Ukoliko putnik ne otkaže lično dolaskom na prodajno mjesto i uz original prijavnicu putovanja – turistički aranžman u navedenom roku, smatra se da je saglasan sa promjenom cijene.

Smještaj – Raspored soba ili apartmana određuje recepcija u mjestu boravka, a ukoliko putnik nije dogovorio posebnu sobu, odnosno apartman, prihvatiće bilo koju službeno registrovanu sobu koja odgovara sobi sa prijavnice putovanja. Dolazak u sobu na dan dolaska je u intervalu između 12-16 časova, a napuštanje sobe na dan izlaska je do 10 časova.

Koliko se uzima provizije ako otkažete aranžman?

Ukoliko putnik otkaže aranžman, od ukupne iznosa paketa, agencija zadržava postotak od aranžmana i to :

– do 30 dana prije polaska 15 odsto cijene aranžmana

– od 29 do 15 dana prije polaska 30 odsto cijene aranžmana

– od 14 do 8 dana prije polaska 80 odsto cijene aranžmana

– od sedam dana prije polaska i nakon datuma polaska – 100 odsto cijene aranžmana.

No, ukoliko putnik koji otkaže putovanje nađe novog korisnika aranžmana iste rezervacije, agencija naplaćuje samo troškove promjene rezervacije. U slučaju da putnik otkaže ili skrati putovanje zbog vremenskih uslova, tada se primjenjuje prethodno navedeni način otkazivanja. Inače, kod grupnih putovanja organizator putovanja može navesti druge rokove otkaza putovanja.

Putne isprave i obavezno osiguranje

Putnici su obavezni da kod sebe imaju važeće putne isprave, a ukoliko nemaju, to isto tako može imati za posljedicu odustajanje od putovanja, odnosno računati se kao otkazivanje putovanja, koji agencije mogu naplatiti u iznosu od 100 odsto. Prilikom boravka u hotelima ili apartmanima, putnici mogu koristiti sef na recepciji hotela kojeg sami plaćaju, ukoliko se on naplaćuje.

Takođe, putnik je dužan da sam nabavi putničko zdravstveno osiguranje za svako putovanje izvan svoje zemlje, ako to nije već uključeno u aranžmanu.

autor:http://nezavisne.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.