Ostao bez paradajza: Zdravko Perić najpoznatiji farmer u regionu, žene ga obožavaju

Ostao bez paradajza: Zdravko Perić najpoznatiji farmer u regionu, žene ga obožavaju

„Ostao sam bez paradajza“, kroz smijeh kaže mladi poljoprivrednik iz Bijeljine, Zdravko Perić, koji je preko noći postao zvijezda regionalnih medija.

Sa gajbom paradajza u rukama ispred plastenika nedavno je snimio kratki video za društvene mreže u kojem navodi kako je riječ o „najslađem paradajzu na svijetu“ i obavještava kupce da je sezona narudžbi otvorena.

Možda ovdašnjoj javnosti ne bi bilo ništa neobično da Zdravko nije ogoljen do pojasa. Međutim, znao je šta radi, društvene mreže su ‘eksplodirale’, video ima hiljade pregleda i stotine komentara, a prodaja ide ‘kao luda’.

Treba imati na umu da je riječ o mladiću od 25 godina i da i njegovi vršnjaci objavljuju slične snimke, ali bez paradajza, prenosi Agroklub.rs.

Ko je mladi farmer?

Sličnu strategiju Perić je, sa svojim vršnjakom i kolegom u agrobiznisu, Nemanjom Makićem primijenio i lani kada su takođe goli do pojasa, sa slamnatim šeširima i uz kantri muziku reklamirali svoju farmu koka nosilja u slobodnom uzgoju „Farma 5 jaja“.

Nemanja je u međuvremenu dobio ponudu da igra tenis u Crnoj Gori, pa Zdravko do njegovog povratka sam vodi farmu, koja je u međuvremenu proširena i sa šest plastenika u kojima proizvode povrće.

Poljoprivredom i stočarstvom se bave i njegovi roditelji, iako je prethodno započinjao nekoliko drugih poslova, sudbina je odredila da će i on krenuti istim putem.

„Nabavili smo prvu turu od 120 koka. Već poslije tru mjeseca smo nabavili 300 i odmah poslije tri mjeseca 600. Sada smo na 1.500. Imanje je moje, u sklopu porodične kuće u selu Pučile u Bijeljini“, priča Zdravko.

U plastenicima uzgaja povrće, oko 80 odsto je paradajz. Osim toga na otvorenom rade krompir i mrkvu. Počeli su sa kreditom, a danas uspješno plivaju u biznisu i planiraju širenje.

„Sve što radimo ide u direktnu prodaju. Vršimo dostavu za Bijeljinu, Tuzlu i Sarajevo. Na određenim lokacijama se nađemo sa mušterijama koji narudžbe rezervišu preko Instagrama. Imamo pakete koje pravim“, priča mladi farmer.

Od poljoprivrede može da se živi, kaže, uz opasku da se nije naspavao duže vremena. Diže se oko 6 ujutro, često i ranije. Ko to može da podnese, dodaje, onda je spreman da se bavi i poljoprivredom.

„Ko ne može, onda je stvarno teško jer koka neće da trpi i da ujutru bude gladna i čeka neke kasne sate. A tako i povrće ako se ne ubere, ono propadne i to je minus“, ističe Perić.

U poslu mu pomažu drugari i komšije, naravno, za dnevnicu. U planu je i širenje proizvodnje, ali i restoran u kojem će služiti jela spremljena od namirnica sa njihovog polja. Krajem ove godine planiraju da izbace i jednu turu tovnih pilića.

Zanimljivim klipovima do kupaca

Za privlačenje kupaca koriste društvene mreže. Kada su prošle godine u maju izbacili snimak sa jajima za 15 dana su od viška jaja došli do toga da su morali da odbijaju kupce, na proizvodnju od 500 jaja dnevno.

Zdravko kaže da je na Instagramu od svoje 15 godine i nije gubio vrijeme, već je one koji su tu da daju savjete kako povećati marketing i prodaju. Ono što je naučio primijenio je na svoj poljoprivredni biznis.

„U suštini bitno je samo da se privuče pažnja u tih par sekundi i ostalo će da odrade ljudi“, kaže on.

Najnovija reklama je bila takva da je napravio listu čekanja.

„Imam nekih 100 kilograma dnevno paradajza. Već imam ljudi koji čekaju po 7 dana da dobiju svoju narudžbu. Sad se iskreno kajem šta nisam posadio još.“

Žene dominiraju među kupcima

Među stotinama komentara upravo ispod njegovog videa sa paradajzom, dominiraju žene, a ovo su samo neki od njih:

„Ubio me Bog ako sam ja ovdje vidjela paradajz“; „Takav se ne viđa po trgovačkim centrima“; „Izgleda vrlo ukusno! Paradajz je isto OK!“; „Mali obuci se, ima nas starijih sa slabim srcem“….

Pa ne iznenađuje da su upravo žene i najčešći kupci.

„Nisu onakvi kao što su u komentarima, to su pristojni ljudi i mogu vam reći da i biramo mušterije. Ne želimo baš da onakve komentare doživljavamo uživo“, kaže kroz smijeh.

Očekivao je, dodaje ovakve reakcije, čita ih i smije se, ali ga ne dotiču.

Priznaje da je o svemu ranije obavijestio djevojku, koja, priča nam, razumije njegov posao te kroz šalu komentariše da je ona jedina žena koja mora čuvati muškarca od starijih gospođa, a ne od djevojaka njenih godina.

Savjetuje svima, bez obzira da li to bila poljoprivreda ili neki drugi posao, da se pozabave internetom i marketingom jer „možda nekada baka na pijaci ima bolji paradajz od mog, ali ljudi ne znaju za to“.

Roditelji: „Niko ti to neće kupiti“

Roditelji su ga, priča , savjetovali da ne sadi toliko paradajza, a kada im je rekao cijenu po kojoj će da prodaje, onda su rekli ‘neće ti to niko kupiti’.

Danas razumiju da je bio u pravu. Podržavaju ga i pomažu od branja do pakovanja, ali i u poslovima oko koka.

Posao nije samo na farmi, tako ovaj mladić mjesečno pređe 5-6 hiljada kilometara autom samo da sve stigne i niko se do sada nije požalio.

„Cijene jesu više nego kod drugih, a mi smatramo da su ‘ok’ za domaće proizvode“, kaže.

Riječ je o ukrštenoj sorti volovsko srce i roze, koja ima oblik volovskog srca i okus rozea, „lijep i sočan i ne vjerujem da ima igdje da se kupi ta sorta“, zato je odredio višu cijenu jer smatra da vrijedi.

autor:nezavisne.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *