Metod 1: Uključite klima uređaj i sačekajte
“Da bih dobio kontrolno očitavanje, uradio sam najočigledniju, osnovnu stvar koja se može zamisliti. Upalio sam auto, upalio klimu na maksimalno hlađenje i pustio sistem da radi svoj posao. Nisam se vozio okolo, što je bilo najbolje što sam mogao da uradim da simuliram užasan saobraćaj u špicu”, objasnio je Miler o svom prvom eksperimentu.
“Temperatura u autu kada sam ušao bila je 53 stepena. Nakon naleta toplog vazduha u moje lice, hladan vazduh je počeo da struji za nekoliko sekundi… ali ostatak automobila? Još uvijek je bilo kao peć. Deset minuta kasnije temperatura vazduha je pala na 43 stepena, a poslije petnaest minuta na 41 stepen. Kada je prošlo dvadeset minuta, u autu je bilo 39 stepeni i komšije su vjerovatno pomislile da nešto nije u redu sa mnom, pa sam odlučio da prekinem eksperiment. U tom trenutku napolju je bilo tačno 37, a unutra 39 stepeni, što i nije tako loše. S druge strane, čekati dvadeset minuta da se dobije ovaj rezultat je veoma loše. Sigurno ne biste željeli da uđete na poslovni sastanak nakon vožnje u tako rashlađenom automobilu“, rezimirao je Miler rezultate svog prvog metoda.
Metod 2: Vožnja sa spuštenim prozorima i uključenim klima uređajem
Miler se na drugi eksperiment hlađenja putničkog prostora u automobilu osvrnuo sljedećim riječima: „Prije neki dan sam uradio ono što pretpostavljam da većina ljudi radi kada uđu u vrijela kola: spustio sam prozore, okrenuo klima uređaj na maksimum i pokrenuo auto. U putničkoj kabini je bilo hladnije nego prethodnog dana, svega 52 stepena. Poslije dva minuta ponovo sam zatvorio prozore, a do sedmog minuta temperatura je u kolima pala na 43 stepena. Poslije deset minuta temperatura u automobilu bila je 38 stepeni, a poslije petnaest minuta 36 stepeni. To je punih 5 stepeni prednosti u odnosu na prvi metod za isti vremenski period“.
Metod 3: Vožnja sa zatvorenim prozorima i uključenom klimom
„Trećeg dana sam ponovo uključio klimu na maksimum i odvezao se, ali ovog puta sa zatvorenim prozorima. Temperatura putničke kabine je poslije pet minuta pala sa 59 na 50 stepeni. U kolima je poslije deset minuta bio 41 stepen, a poslije petnaest minuta 34. Na kraju, poslije dvadeset minuta, temperatura je pala na 31 stepen“, napisao je Miler o rezultatima svog trećeg testa hlađenja automobila i dodao: „Znam šta mislite. Kako se automobil sporije hladi sa otvorenim prozorima nego sa zatvorenim prozorima? Pa, to ima puno smisla. Kada otvorite prozore, ispuštate, naravno, mnogo toplote, ali i mnogo tog blagoslovenog, hladnog vazduha. Ta dva procesa se međusobno poništavaju, što samo odlaže hlađenje vozila.“
Metod 4: Hlađenje vrata
Miler je svoj posljednji test objasnio na sljedeći način: „Koristio sam svoje znanje fizike za ovaj eksperiment. Spustio sam prozor na strani suvozača, a zatim pomjerio vrata vozača oko 5-6 puta. Moja ideja je bila da stvorim oblast niskog pritiska koja bukvalno usisava vruć vazduh iz automobila. Kada sam završio, upalio sam auto, upalio klima uređaj do kraja, zatvorio prozor na strani suvozača i odvezao se. Auto je ovog dana bio malo duže na suncu, pa je u putničkoj kabini bilo 57 stepeni, što bi bila idealna temperatura da mi je cilj bio da se lijepo oznojim u sauni.“
Miler je nastavio: „Poslije pet minuta, bio je 51 stepen… a onda je došlo do mnogo većeg pada temperature nego što sam očekivao. Samo minut kasnije, u kolima je bilo 47 stepeni, pa 41 poslije još šezdeset sekundi. Do desetog minuta temperatura je već pala na 37 stepeni i tada sam odlučio da isključim klimu. Pet minuta kasnije, termometar je pokazao 32 stepena. Vjerovali ili ne, automobil je nastavio da se hladi i nakon dvadesetak minuta, a u putničkoj kabini je bilo prilično ugodnih 30 stepeni. Napolju je bilo 38 stepeni, kao i prethodna dva dana“.
A pobjednik je…
Hlađenje automobila pomjeranjem vrata lijevo-desno nekoliko puta sa spuštenim prozorom na strani suvozača je najbrži način da se automobil ohladi u prvih nekoliko minuta od drugih. Ovom metodom, putnička kabina postaje hladnija za 2,2 stepena svakog minuta. Savjetujemo vam da ga uvijek birate, a ako želite da ubrzate proces hlađenja, čim uđete u automobil, počnite da vozite, jer klima bolje radi u automobilu koji je u pokretu, prenijele su Vijesti.me.
autor:http://glassrpske.com