Zašto je zid uopšte bio na kraju piste?.
Vazduhoplovni eksperti smatraju da bi se zvaničnici aerodroma u Južnoj Koreji trebali suočiti s ozbiljnim pitanjima u vezi s betonskim zidom u koji je avion udario, pri čemu je poginulo 179 ljudi.
Vodeći ekspert za vazdušnu bezbjednost David Learmount rekao je za Sky News da je sudar sa zidom na kraju piste bio „ključan trenutak“ katastrofe. „Ne samo da nema opravdanja, mislim da je to na granici kriminala“, naveo je.
Svjedoci su izvijestili da su vidjeli velik broj ptica oko piste neposredno prije nesreće, a kontrolni toranj upozorio je pilota na mogućnost sudara s pticama. Minut kasnije avion je poslao signal za pomoć. Kada je avion sletio iz drugog pokušaja u 9:03, njegov stajni trap nije bio aktiviran, prenosi Index.hr.
BREAKING: Video shows crash of Jeju Air Flight 2216 in South Korea. 181 people on board pic.twitter.com/9rQUC0Yxt8
— BNO News (@BNONews) December 29, 2024
Learmount vjeruje da su ljudi u avionu imali dobre šans za preživljavanje nakon što je pilot spustio avion na tlo uprkos velikoj brzini. „Pilot ga je lijepo spustio s obzirom na okolnosti. Avion se kretao vrlo brzo, ali je klizao po tlu“, napomenuo je.
Kad je stigao do kraja piste i udario u zid, avion je gotovo trenutno uništen. „Ta vrsta strukture ne bi trebala biti tamo. To je grozno. To je nevjerojatno grozno“, poručio je Learmount.
Međunarodni aerodrom ka Muan otvoren je 2007. i postao je prometno regionalno središte na jugu zemlje. Njime upravlja državna Korea Airports Corporation. Satelitske karte pokazuju da je betonska konstrukcija mnogo godina stajala na južnom kraju piste blizu perimetralne ograde. Sadrži instrumentalni sistemza slijetanje koji pomaže pilotima da slete noću ili kad je vidljivost loša.
Zamjenik ministra odbacuje optužbe
U većini aerodroma ti su sistemi postavljeni na sklopive strukture. „Imati tvrdi objekt na udaljenosti od oko 200 m ili manje od kraja piste, nikad prije nisam vidio nešto slično“, dodao je Learmount. U slučaju da avion nije udario u zid, Learmount vjeruje da bi probio ogradu, prošao cestu i vjerojatno se zaustavio na susjednom polju.
„Bilo je dovoljno prostora da avion uspori, zaustavi se. I mislim da bi svi bili živi… piloti bi možda pretrpjeli neku štetu prolazeći kroz zaštitnu ogradu ili nešto slično. Ali čak mislim da bi mogli preživjeti“, istaknuo je.
Zamjenik državnog ministra prometa Joo Jong-wan naveo je da dužina piste od 2.800 metara nije doprinijela nesreći i utvrdio je kako je zid izgrađen prema industrijskim standardima.
autor:http://nezavisne.com