Problemi sa gradskim TROTINETIMA: Ostvaljaju ih gdje stignu, ne znaju dovoljno propise

Problemi sa gradskim TROTINETIMA: Ostvaljaju ih gdje stignu, ne znaju dovoljno propise

Banjaluka prati trendove urbane mobilnosti te je nabavila 200 novih električnih trotineta za iznajmljivanje, ali prema riječima stručnjaka, građani ne poštuju zakonske propise, nisu dovoljno edukovani te može doći do povećanja broja saobraćajnih nezgoda.

Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, istakao je za „Nezavisne novine“ da je pozitivno što grad Banjaluka prati evropske trendove u vezi s pitanjem urbane mobilnosti i što se uvođenjem ovih prevoznih sredstava pokušava smanjiti gužva na putevima.

„Sa druge strane, mišljenja sam da će korištenje istih na način suprotan od onog propisanog Zakonom o bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske dovesti do povećanja broja saobraćajnih nezgoda sa posljedicama po lica“, kazao je Ćopić. Dodaje da je zakon predvidio da su uslovi za korištenje ovih sredstava minimalno 14 godina starosti, posjedovanje potvrde o položenim propisima iz oblasti bezbjednosti saobraćaja i obavezno korištenje zaštitne kacige tokom vožnje. „Nažalost, svakim danom svjedočimo nepropisnom korištenju ovih sredstava, odnosno rijetko ko od korisnika posjeduje kacigu, iste koriste djeca ili roditelji koji trotinetima prevoze djecu, što ukazuje na nedostatak edukacije ovih učesnika u saobraćaju, o kojoj je svakako trebalo razmišljati prije pružanje usluge iznajmljivanja ovih sredstava“, objasnio je on.

Ćopić smatra da Banjaluka nema dovoljno razvijenu infrastrukturu za ova sredstva.

„Trotineti trpe vertikalne neravnine do 2,5 centimetra zbog malog radijusa pneumatika te su podložni prevrtanju, a s obzirom na to da se kreću kao biciklisti, odnosno uz ivicu kolovoza tamo gdje ne postoje fizički odvojene staze, to svakako negativno utiče na bezbjednost saobraćaja i povećava rizik od nastanka saobraćajnih nezgoda sa posljedicama, s obzirom na to da se radi o ranjivim učesnicima u saobraćaju“, zaključio je on.

Iz Policijske uprave Banjaluka potvrdili su za „Nezavisne novine“ da su navedena vozila razvrstana u četiri klase.

„Klasa jedan obuhvata vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta, klasa dva, vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta, klasa tri, vozila maksimalne konstruktivne brzine do šest km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta i klasa četiri vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta“, naveli su oni.

Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojima je uređeno kretanje pješaka, kako kažu, primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase jedan i klase dva.

„Propisi iz oblasti bezbjednosti saobraćaja kojim je uređen saobraćaj bicikala primjenjuju se i na lice koje koristi lako lično električno vozilo klase tri i klase četiri“, pojasnili su oni.

Dodaju da su, za lica koja upravljaju lakim ličnim električnim vozilima, predviđene novčane kazne.

„Kaznene odredbe za lica koja upravljaju lakim ličnim električnim vozilima podijeljene su u segmentima, a kreću se u rasponu od 100 do 300 KM, u zavisnosti od prekršaja“, zaključili su iz Policijske uprave.

TURCI DOBILI POSAO! Kako? Ne zna se: Postavljeni električni trotineti u Banjaluci – Evo kako da ih iznajmite

autor:nezavisne/Faktormagzin, foto: GU Banjaluka

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.