I Nijemci prelomili: Prva rafinerija litijuma velikog kapaciteta počinje s radom!

I Nijemci prelomili: Prva rafinerija litijuma velikog kapaciteta počinje s radom!

Prva rafinerija litijuma velikog kapaciteta počinje s radom.

Nekada simbol ekoloških problema zbog teške industrije i rudarstva, grad Biterfeld-Volfen sada je u poziciji da postane ključno mjesto za ambicioznu zelenu tranziciju u Njemačkoj, piše AFP.

U tom gradu je uspostavljena prva njemačka rafinerija litijuma velikog kapaciteta, sa ciljem da odigra ključnu ulogu u evropskom planu za rudarenje i preradu sopstvenih zaliha sirovina neophodnih za napajanje vozila nove generacije.

Bijela praškasta supstanca koju će postrojenje početi da proizvodi u maju ove godine činiće ključni sastojak baterija za električne automobile i dio je plana Еvropske unije za smanjenje zavisnosti od uvoza iz inostranstva.

Porast potražnje za baterijama bio je očekivan, rekao je za AFP Stefan Šerer, generalni direktor kompanije AMG, koja „uspješno koristi taj trend“.

Biterfeld-Volfen na istoku Njemačke odabran je za smještaj nove fabrike zbog blizine klijentima.

Postavljanje postrojenja bliže proizvođačima baterija moglo bi suzbiti rizike snabdijevanja za Еvropu, čija se zavisnost od uvoza sve više smatra rizikom usljed rastućih geopolitičkih tenzija, posebno sa Kinom.

Iako azijski gigant nije najveći proizvođač sirovog litijuma, posjeduje većinu svjetskog kapaciteta za preradu, kao i značajan dio proizvodnje baterija.

Izloženost potencijalno nepouzdanim dobavljačima i želja za većim udjelom u industriji stoje iza planova ЕU koja su predstavljena prošle godine, a koji imaju za cilj povećanje domaće ekstrakcije i prerade litijuma i 33 drugih „kritičnih“ materijala.

Čelnici fabrike su već u razgovorima s političarima o finansijskim resursima za buduće proširenje.

Prvi modul u AMG-ovoj fabrici godišnje će moći da proizvede 20.000 tona litijum-hidroksida – dovoljno za oko pola miliona baterija za automobile, u zavisnosti od njihove veličine.

U narednom periodu fabrika će imati i dodatne module kako bi se proizvodnja povećala pet puta, na 100.000 tona, što bi bilo dovoljno da pokrije do 20 posto potražnje u Еvropi.

Plan ЕU za osiguranje snabdijevanja ima za cilj da se do 2030. godine 40 posto prerade određenih kritičnih materijala obavlja unutar zemalja ЕU.

Za njemačku industriju, posebno za proizvođače automobila, dovođenje proizvodnje litijuma bliže kući povećava njihovu otpornost u slučaju napetosti u međunarodnim lancima snabdijevanja, ocjenjuju analitičari.

Iako će AMG-ov projekat prvobitno koristiti litijum iz kompanijskog rudnika u Brazilu, sirovina bi na kraju mogla poticati iz domaćeg izvora.

Naime, nedaleko od njemačke granice s Francuskom, australijska grupa „Vulcan Energy“ je krajem prošle godine započela pilot program za filtriranje litijuma iz podzemnih voda.

Pored toga, blizu mjesta Biterfeld-Volfen, u Zinvaldu, malom selu blizu češke granice, projekat podržan od strane AMG-a predviđa konvencionalniji pristup vađenja litijumskih ruda iz zemlje.

Pribavljanje većih količina litijuma lokalno će predstavljati veći izazov, te projekti poput onog u Zinvaldu i dalje mogu biti ključni.

Analitičari ističu da je za zelenu industriju u ЕU potrebno obezbjediti cjelokupan lanac snabdijevanja u okvirima Еvrope, prenosi Demostat.rs.

autor:http://atvbl.rs

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.