Italijanski modni dizajner Đorđo Armani je preminuo u 92. godini života, saopštila je danas Armani grupa.
„Sa beskrajnom tugom, Armani grupa objavljuje smrt svog tvorca, osnivača i neumorne pokretačke snage, Đorđa Armanija“, navodi se u saopštenju modne kuće.
Armani, koji je imao 91 godinu, bio je sinonim za moderni italijanski stil i eleganciju.
Kombinovao je dizajnerski talenat sa oštroumnošću biznismena, vodeći kompaniju koja je ostvarivala promet od oko 2,3 milijarde evra (2,7 milijardi dolara) godišnje, prenosi Rojters.
Već neko vrijeme se nije osjećao dobro i bio je primoran da odustane od revija svoje grupe na Nedjelji muške mode u Milanu u junu, što je bio prvi put u njegovoj karijeri da je propustio jedan od događaja na pisti, prenosi Telegraf.

Sa nadimkom „Re Đorđo“ (Kralj Đorđo), dizajner je bio poznat po tome što je nadgledao svaki detalj svoje kolekcije i svaki aspekt svog poslovanja – od reklamiranja do sređivanja frizura modela dok su izlazili na pistu.
Kompanija je saopštila da će u subotu i nedjelju u Milanu biti postavljena komemorativna sala, nakon čega će biti održana privatna sahrana, prenosi Tanjug.
Biografija
Rođen u Pjaćenci 1934. godine, Đorđo Armani se kao dijete preselio u Milano sa porodicom.
Trebao je da studira medicinu, upisao se na Univerzitet u Milanu, ali nikada nije postao ljekar. Napustio je školu kada je pozvan u vojsku, zatim je počeo da radi u La Rinašenteu, i konačno je upoznao Nina Čerutija 1965. godine.
Dizajner je prvi povjerovao u njega, vidio njegov talenat, povjerio je liniju Hitman u ruke ovog potpuno nepoznatog mladića, koji je opravdao njegovo povjerenje.
Đorđo Armani je osnovao brend koji nosi njegovo ime 1975. godine, koji je stvorio zajedno sa svojim partnerom Serđom Galeotijem, tadašnjim životnim partnerom.
Upravo ga je Galeoti podsticao i ubijedio da se upusti u ovu avanturu, koju će zajedno sprovoditi deset godina, sve do njegove prerane smrti.
Muška linija, ženska linija, parfemi, linija Emporio Armani dizajnirana za mlade 1981. godine, sve do trijumfa elegancije crvenog tepiha sa Armani Priv , ali vremenom je brend kreirao i kostime za film i uniforme za sport.
Jedina modna revija kojoj dizajner nije prisustvovao u svojoj 50-godišnjoj karijeri bila je revija Emporio Armani u Milanu za mušku kolekciju proljeće/leto 2026. Ostao je kod kuće oporavljajući se. To je bio prvi i je