Stara autobuska stanica
Ukoliko se ostvare planovi gradske administracije centrom Banjaluke će dominirati stambeno poslovni blokovi.
To pokazuje zadnji potez lokalne vlasti kojim se izlazi u susret investitorima, koji će imati mogućnost da na najatraktivnijim lokacijama u samom gradskom jezgru i to na Staroj stanici i Paskolinoj ciglani grade zgrade i do osam spratova, piše Kapital.
Taj plan se realizuje preko nacrta regulacionog plana koji obuhvata površinu od oko 7,65 hektara između Vidovdanske ulice ta Vuka Karadžića, Jovana Dučića, Grčke i Nikole Tesle, radnog naziva „Paskolina ciglana“.
Naime, kroz ovaj prostorno planski dokument su obuhvaćene najatraktivnije lokacije u samom gradskom jezgru, a koje nisu izgrađene, tačnije parking Stare autobuske stanice te Paskoline ciglane.
Inicijativu za izradu plana pokrenuo je Grad Banjaluka uz obrazloženje da je ona “proistekla iz potrebe iznalaženja rješenja za planiranje savremenog koncepta urbanog bloka na prostoru koji se nalazi u urbanom jezgru grada, s obzirom na to da za dio predmetnog lokaliteta duži vremenski period nisu stvorene pretpostavke za realizaciju sadržaja prema važećoj planskoj dokumentaciji“.
Taj koncept predviđa da se na parkingu Stare autobuske stanice omogući gradnja velikog stambeno poslovnog kompleksa sa četiri lamele od po osam spratova.
FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER
– Blok je oblikovan na takav način da prostor oplemenjuje sa zelenom matricom koja se pored partera širi na okolne objekte i sa kojih se otvaraju nove vizure prema nacionalnom spomeniku – Muzeju savremene umjetnosti Republike Srpske – navedeno je u obrazloženju nacrta RP.
Sve više zgrada, sve manje parkinga
Ukoliko se taj plan realizuje Banjaluka će ostati bez još jednog velikog parkinga u samom centru grada.
U pitanju je lokacija koju je lani preuzeo „Autoprevoz“ od Grada Banjaluka nakon višegodišnjeg sudskog spora, a na kojem trenutno privatna firma naplaćuje parkiranje.
Lani su vozači zbog realizacije raznih infrastrukturnih projekata ostali bez više lokacija za parkiranje u užem gradskom jezgru i to bez takozvanog Kraševog parkinga, te parkinga kod hotela „Palas“, kod ranije Krajiške kuće i iza robne kuće „Boska“.
FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RINGIER
Stara autobuska stanica
I na taj problem su se osvrnuli u nacrtu RP u kojem je navedeno da bi to pitanje trebao biti riješeno na drugoj lokaciji koju obuhvata ovaj RP.
To je prostor Paskoline ciglane na kojoj se trenutno nalazi javni parking te montažne barake u kojima su uglavnom smještene privatne firme, udruženja te organizacije.
Tu bi u budućnosti trebao biti rezervisan prostor za izgradnju velike parking garaže sa dvije podzemne etaže i 15 spratova.
Umjesto baraka stambeno poslovni kompleks
Umjesto baraka nacrtom RP su ucrtane tri stambeno poslovne zgrade od čega dvije imaju tri lamele, a jedna dvije i svaka lamela će moći imati po sedam spratova.
Nacrt RP za „Paskolinu ciglanu“ se nalazi na javnom uvidu do 8. juna i u tom periodu zainteresovani mogu poslati Gradskoj upravi Banjaluka primjedbe i sugestije na ovaj planski dokument.
FOTO: SINIŠA PAŠALIĆ/RAS SRBIJA
Nakon toga se formira prijedlog RP koji se upućuje na saglasnost Skupštini grada Banjaluka i ukoliko se ovaj akt usvoji sa ovako predloženim rješenjima Banjaluka će ponovo izaći u susret investitorima.
Da ovaj regulacioni plan nije izuzetak pokazuju i drugi slučajevi.
Na primjer, tako je preko puta parkinga Stare stanice kroz izmjene RP omogućena gradnja nebodera od 15 spratova. Na toj lokaciji su radovi u toku.
Istim izmjenama RP omogućena je i dogradnja nekadašnjeg hotela „Palas“ koji se nalazi nekoliko stotina metara od ovog gradilišta.
Na toj lokaciji je moguća gradnja objekta od 25 spratova.
autor: http://srpskainfo.com