Redovna plata, te porezi i doprinosi koji se redovno izmiruju, smatraju u Željeznicama RS trebali bi da privuku nezaposlene da se prijave na konkurs za jedno od 57 radnih mjesta u ovom preduzeću.
Javni poziv će biti objavljen 1. februara, a ŽRS su potrebni radnici u izvršnim službama.
„Ključna stvar je da najviše trebamo pružnih radnika, skretničara, elektromehaničara, bravara, kolski otpravnik, vozovođa, to su radna mjesta koja su neophodna. Ti radnici se zapošljavaju u Doboju, Banjaluci, Prijedoru, Brčkom, Šamcu, Omarskoj, Novom Gradu i Zvorniku, znači gdje je prijeko neophodno da bismo proces rada zasnovali. 19 radnih mjesta u svim organizacionim dijelovima je na području regije Doboj, 21 na području Banjaluke, pet radnih mjesta je u Prijedoru, jedno radno mjesto u Brčkom. Imamo nekih radnih mjesta u Novom Gradu, Zvorniku“, rekao je Željko Radić, generalni direktor Željeznica RS.
Internim oglasom u preduzeću nisu uspjeli doći do tražene radne snage, ali se uzdaju u evidenciju Zavoda za zapošljavanje RS koja pokazuje da traženih zanimanja ima na birou.
Radno iskustvo je poželjno, ali…
„U nedostatku ljudi koji imaju radno iskustvo, odnosno položen stručni ispit prema našim pravilnicima primaće se i ljudi koji će moći obaviti pripravnički staž kod nas, znači položiti te stručne ispite, i ući na neodređeno vrijeme za rad na Željeznicama“, pojasnio je Mladen Božić, izvršni direktor poslova operacija ŽRS.
Vlada RS, ističu u ovom preduzeću usvojila je plan zapošljavanja za tekuću godinu, a za angažovanje novih radnika dobili su i saglasnost Svjetske banke.
Trenutno je zaposleno 1.986 radnika, a sistematizacijom koja je usvojena u novembru predviđeno je da Željeznice imaju 2.098 zaposlenih.
Projekat restrukturiranja je u toku, navodi generalni direktor, došlo se do faze konverzije duga u kapital, a kada se taj posao završi biće formiran holding sa tri zavisna preduzeća.
Prezentujući rezultate rada u 2021. on je naveo da su ŽRS prošlu godinu završile sa prihodom od osnovne djelatnosti u iznosu od 32. 454. 688 KM, što je za oko 2,5 miliona KM više nego u 2020.
Na pitanje koliki je gubitak, Radić odgovara…
„Ako uzmemo finansijski rezultat koji uzima u obzir kamate po ino kreditima, i zatezne kamate po ino kreditima ŽRS su prvih jedanaest mjeseci 2021. završile sa minusom od oko osam miliona maraka, s tim da mi na ovaj iznos imamo mišljenje Ministarstva finansija. Onog momenta kada se završi konverzija duga u kapital, obaveze koje su u finansijskom smislu knjižene kao kamate će ih Vlada RS kao većinski vlasnik preuzeti i one će se anulirati“ kazao je Radić.
On je dodao da je grant Željeznicama u prošloj godini bio za pet miliona manji u odnosu na 2020., te su mogli računati na 20 miliona KM.
Izvor: Nezavisne novine