Željeznice Srpske do kraja godine završavaju „pospremanje“

Željeznice Srpske do kraja godine završavaju „pospremanje“

Željeznice Srpske

Rok za restrukturiranje “Željeznica Republike Srpske” ovaj put biće ispoštovan i neće biti pomjeren.

Dakle, pospremanje u ovom preduzeću biće završeno sa krajem godine, rekao je “Glasu Srpske” direktor ovog javnog preduzeća Slađan Jović.

On se u intervjuu “Glasu” osvrnuo i na rezultat poslovanja preduzeća za prošlu godinu te dodao da je preduzeće ponovo ostvarilo milionski gubitak, ali i izrazio nadu da će, nakon što bude završen proces restrukturiranja, preduzeće stati na zelenu granu i početi da bilježi pozitivan rezultat.

GLAS: Kako su “Željeznice RS” završile prošlu godinu?

JOVIĆ: Otprilike na nivou rezultata iz 2022. godine, odnosno oko 20 miliona maraka gubitka.

U toku je proces knjiženja imovine kako bismo završili zacrtano restrukturiranje preduzeća krajem godine.

GLAS: Rok za restrukturiranje preduzeća pomjeran je u više navrata do sada, a posljednji rok je 31. decembar 2024. Hoće li to konačno biti ispoštovano?

JOVIĆ: Hoće.

To je posljednji rok i nema pomjeranja.

U toku je knjiženje imovine, kako bismo stekli sve preduslove i sa krajem godine završili proces restrukturiranja.

Urađena je nova procjena imovine, odnosno nijedna imovina koja je do sada procijenjena nije knjižena otkako su “Željeznice RS” formirane i sada se sve to mora završiti da bi se tačno moglo znati koja je imovina “Željeznica”, a koja Republike Srpske i to kako bi u narednom periodu svako mogao da upravlja svojom imovine.

GLAS: Koji su koraci nakon toga u restrukturiranju?

JOVIĆ: Potrebno je uraditi i donijeti statute novih preduzeća, odnosno kako bi formirali zavisna preduzeća infrastrukture, poslova operacije te putničkog saobraćaja i holding.

Dakle, biće tri zavisna preduzeća u okviru holdinga “Željeznica RS”.

To je nešto poput sadašnje “Elektroprivrede RS”.

GLAS: Da li bi preduzeće nakon što bude završen proces restrukturiranja konačno trebalo da bilježi pozitivne rezultate?

JOVIĆ: Naravno da hoće, jer kroz taj dio svako će morati da servisira svoje obaveze.

Kargo operater će konačno moći da živi od svog prevoza, a Republika Srpska će morati da ulaže u svoju infrastrukturu kako je to definisano zakonom.

Željeznice će konačno moći da funkcionišu nesmetano i da donose pozitivan rezultat.

GLAS: Koji su trenutno problemi u preduzeću i koliku je štetu nanijela obustava transporta željezne rude iz Omarske ka Zenici?

JOVIĆ: Servisiramo sve obaveze na vrijeme.

Svi lični dohoci zaposlenima su isplaćeni uz doprinose, kao i obaveze prema dobavljačima.

Nakon dva i po mjeseca krajem januara transport željezne rude iz Omarske ka Zenici je odblokiran, tako da smo u februaru prevezli oko 120.000 tona željezne rude iz Prijedora.

Obustava transporta nanijela je štetu preduzeću.

Imali smo ugovorom definisano da ćemo prevesti oko milion i 400 tona rude u prošloj godini, a mi smo prevezli oko milion i stotinu tona.

Dakle, kada se podvuče crta oko 300.000 tona manje smo prevezli željezne rude od planiranog iznosa za Zenicu.

Poskupljenje karata

GLAS: Novi cjenovnik u putničkom unutrašnjem saobraćaju “Željeznica RS” stupio je na snagu od početka ovog mjeseca. Zbog čega su uslijedile korekcije cijena karata?

JOVIĆ: Cijena karata povećana je za 20 odsto i odlučili smo se na to usaglašavanje sa tržišnim cijenama jer s­mo posljednji put korigovali cjenovnik 2018. godine.

Željeznice su morale da posegnu za tom nepopularnom mjerom zbog inflacije.

autor:glassrpske.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.