Zanimljivi detalji, neobične linije i ideje o unikatnim ženskim detaljima nije uvijek jednostavno realno prikazati.
Međutim, zadatak nije bio težak za novi modni brend MISE COUTURE, koji potpisije Milica Selak, osnivač i kreativna snaga ovog inovativnog modnog koncepta.
Kako je brend pokrenut, gdje nastaju inspiracije i šta je to što opisuje jedinstvene detalje na određenim komadima odjeće za portal Banjaluka.net ispričala je Milica Selak.
Razgovarala: Marijana Bogdanović
Plasirali ste MISE COUTURE i predstavili šest unikatnih modela, kako je nastala ideja za pokretanjem brenda?
SELAK: Ideja je nastala slučajno. Sestra je našla neke moje crteže stare preko tri godine i pokazala mami. Onda smo svi zajedno vidjeli da li se to može realizovati. Ja nisam bila baš toliko spremna i toliko zagrijana za taj poduhvat jer je to bilo vrijeme pripremanja za prijemni na fakultet. Ja sam otpočetka znala, od kada sam upisala srednju školu, da želim da studiram pravo, i nisam bila spremna da idem u paralelnu, totalno drugu sferu jer nemaju dodirnih tačaka. Ali, odlučila sam da oboje idem istovremeno i evo uspjela sam.
Prvi crtež sam početkom maja prošle godine odnijela kod modelatora i tada smo počeli da radimo krojeve za sve moje crteže. Prvo smo počeli sarađivati sa jednom ekipom, ali to se raspalo, i onda smo negdje od avgusta prošle godine počeli aktivno sa sadašnjom postavkom i skoro pola godine aktivnog rada je trebalo da se izbaci ova prva kolekcija.
Modeli koje ste predstavili zaista su unkatni, gdje pronalazite inspiraciju?
SELAK: Pošto ja volim da nosim ono što niko drugi nema i zbog čega nisam fun fast fashion-a gdje kupujem samo neke basic komade, ta neka moja želja i taj nedostatak koji ja imam realizovala sam kroz svoj brend. Samim tim sam i postavila takav koncept da su u MISE COUTURE – u svi komadi limitirani.
Ovaj sako koji ja nosim moguće je izraditi u još pet komada, tako da je mala vjerovatnoća da se pojave dvije osobe na istom događaju u istim stvarima.
FOTO: USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
Koliko je vremena bilo potrebno od ideje do realizacije?
SELAK: Bilo je jako teško s obzirom na to da se ne može sve što se nacrta realizovati baš tako kako je na crtežu jer dosta stvari nije funkcionalno. Jedan sako je prvobitno trebao da bude sa alu volanima, međutim to je nemoguće jer je teško i onda bi se ljudi kada hodaju naginjali na jednu stranu. Dosta stvari se moralo mijenjati u samom procesu izrade. Često smo nailazili na probleme kako da sve to drži formu, onda smo tražili razne materijale, međutim, kod nas na tržištu je slabo sve. Nema ni materijala ni pozamanterije i onda smo se mi snalazili u elektro materijalu, nalazili žice koje smo stavljali da drže formu. Dosta puta smo testirali neki model da vidimo da li je to moguće da se realiuje tako kako sam ja zamislila i onda ja budem razočarana što to ne može tako, pa da tražimo novi način kako da to realizujemo.
Tu moram da spomenem dizajnerku Ozrenku Gajić koja nam čuva leđa, to je žena koja nam pomaže i koja mi je podrška u ovome jer ona dizajnira preko 10 godina, zna sve finese i cake kako se to može izraditi i bez neke, da kažem kvantne fizike.
Možete li nam reći nešto više o kvalitetu materijala sa kojim radite?
SELAK: Mi u Banjaluci imamo samo male prodavnice materijala. Nemamo velika skladišta u koja bi mi mogli otići i da na jednom mjestu imamo sve. Ja sam išla u Pariz u jednu četvrt grada gdje su ogromne hale u kojima se nalaze materijali, pozamanterija, i tamo sam provela dva dana tražeći detalje. U suštini, kvalitet materijala je isto i kod njih i kod nas. Međutim, problem je što kod postoji jedan materijal u hiljadu dezena, a kod nas samo jedan.
Prošle godine je bio popularan animal print, kod nas ima samo tigrasto i to je to, a tamo sve moguće. Ja sam jedan dan sjela i prelistala sve da vidim šta se uklapa u neku moju estetiku i sutradan smo išli i kupovali to sve. Baziram se na tome da većina budu prirodni materijali i mislim da nemamo u prvoj kolekciji ni jedan materijal koji nije prirodan.
FOTO: USTUPLJENA FOTOGRAFIJA
Koliko je potrebno uložiti za pokretanje modnog brenda?
SELAK: Najviše je potrebno uložiti energiju, rad i trud. S finansijske strane to je danas moguće svesti na neki minimum. Ne bih govorila o ciframa, ali mislim da nije potrebna velika količina novca. Mislim da je više potrebna neka ideja i koncept da znate u kojem pravcu želite da ide vaš modni brend.
Govorimo o unikatnoj odjeći. Kako zainteresovani mogu stupiti u kontakt sa Vama i izabrati određene modele?
SELAK: Za sada to će biti samo online jer nismo uspjeli da realizujemo web shop, tako da porudžbine mogu da se realizuju putem Whats Upp-a, Vibera i Instagrama.
Pravite li odjeću po narudžbi?
SELAK: Čitav brend je konceptiran na to da se radi po narudžbi, 15 dana od potvrde narudžbe je rok izrade. Bitna stvar, što mislim da će mnogim ženama koristiti jeste da svi ne ulaze u klasične kalupe. Mogućnost je izrade po mjeri naročito visokim ženama mislim da će to dobro doći, jer svi imaju problema sa nogavicama. Kad sam rekla dajte nogavice da radimo 120 cm rekli su da su neki ljudi visoki 160 cm. Međutim, na dosta pozitivnih komentara sam naišla upravo zbog tih nogavica jer sam prepoznala da je to problem većine žena. Pogotovo što je sad u trendu da imaju te duge nogavice, mislim da će to biti zaštitna tačka našeg brenda.
Šta je aktuelno za ovu godinu?
SELAK: U trendu će zauvijek biti dobar par farmerki i dobar sako. Mislim da su to dvije stvari koje svako mora imati. A, što se tiče ove sezone mislim da se ponovo vraćaju pastelne boje i da će blijedo žuta i blijedo roza biti “na vrhuncu svoje slave”. Što se tiče modela, to je već bilo popularno i prethodne godine, a to su balon suknje i balon haljine i sve što se širi od struka na dole.
Kupujete li u Second hand buticima?
SELAK: Imala sam problem jer sam rekla da sam kupila muški sako u Second hand-u i onda sam sama napravila rupu na njemu u obliku srca, i taj sam sako toliko nosila, svi me znaju po njemu. Ali svi kad kažem da sam kupila nešto u Second hand-u budu u fazonu zašto? Mislim da je to problem našeg mentaliteta, jer je to svugdje u svijetu normalno.
Kakvi su planovi za naredni period?
SELAK: Početkom maja bi trebala da izađe ljetnja kolekcija. Naši komadi nisu striktno zimski, sve se može nositi uz adekvatnu kombinaciju. Sve svoje stvari baziram na tome da se mogu nositi kroz čitavu godinu, s tim da početkom maja planiramo da izbacimo lepršave stvare koje su striktno za ljeto.