Sa generacije na generaciju prenose se „dobronamjerni“ savjeti i trikovi tome kako bi trebalo koristiti automobil u hladnim mjesecima.
Vjerovatno ne postoji vozač koji nije dao ili primio savjet da automobil nakon paljenja treba ostaviti da radi dok ne dostigne radnu temperaturu. I niko takav ritual neće osporiti jer i sama logika nalaže da je „smrznutom“ motoru potrebno malo vremena da se zagrije prije kretanja.
Međutim, kako piše Jutarnji list, istina je potpuno drugačija. Puštanje motora da se zagrije u mestu nije ništa drugo nego potpuno pogrešno vjerovanje koje mu skraćuje vijek.
Kada ujutru na debelom minusu sjednete u ledeni automobil nema potrebe zagrijavati motor u mjestu. Takva praksa, naime, može ukloniti ulje sa zidova cilindara što dovodi do habanja, a istovremeno dok upaljeni motor ne dođe do radne temperature nepotrebno će vam trošiti gorivo.
Takođe, zagrijavanje motora u mjestu traje duže nego u vožnji, a rad u „leru“ zbog lošijeg procesa sagorijevanja goriva dovodi do toga da se nesagorjelo gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru.
Novi motori imaju senzore koji detektuju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi „prekovremeno“ kako bi se dostugla barem četiri stepena Celzijusa, a ako se odmah krene, svi dijelovi motora počinju da se ravnomjernije zagrijavaju nego u praznom hodu.
Kao utjehu vozačima koji godinama zagrijavaju svoj automobil u mjestu prije nego što krenu, treba napomenuti da puštanje motora da se zagrijje u mjestu nije pogrešno baš kod svih vozila. Ispravno je, čak i preporučljivo ako vozite automobil star dvadesetak godina.
U tom slučaju držite se i ostalih pravila, odnosno manjih brzina i obrtaja dok temperatura ne dođe na potreban nivo.
Izvor: Jutarnji