Danski proizvođač igračaka Lego objavio je u srijedu da planira uložiti više od milijardu dolara u kompaniju u Vijetnamu kako bi pratio nagli rast potražnje za popularnim plastičnim kockicama u boji među djecom širom Azije.
Kompanija u Vijetnamu biće drugi Legov pogon u Aziji, nakon onog u Kini, otvorenog 2016. godine.
Lego od 2019. bilježi dvocifreni rast prodaje u tom regionu.
Potražnja je sada na putu da premaši ponudu iz kineske kompanije u srednjoročnom i dugoročnom razdoblju, rekao je za Rojters glavni operativni direktor Lega Carsten Rasmusen.
– Rast je u Kini i Aziji fantastičan i vidimo da će nam s vremenom trebati više kapaciteta, rekao je Rasmusen, ukazujući na rast srednje klase i veliki broj rođenih u regionu u poređenju sa zrelim evropskim i sjevernoameričkim tržištima.
Novo ulaganje sastavni je dio decenijske strategije Lega da proizvodnju približi ključnim tržištima, što bi im smanjilo troškove i zaštititilo ih od spoljnjih faktora.
– To nam omogućuje kraće vreme isporuka našim kupcima i bržu reakciju na potražnju, ali naravno da nas čini i otpornijima, rekao je Rasmusen.
Naglasio je i da odluku o gradnji kompanije u Vijetnamu nisu ubrzali poremećaji i globalnim nabavnim lancima.
Nova firma biće takođe prvi Legov pogon s neutralnom emisijom ugljenika, budući da planira uskladiti potrošnju struje sa solarnom energijom proizvedenom na krovu i na obližnjoj farmi.
Iako Lego još uvijek izrađuje kocke od plastike na bazi nafte, obećali su da će ih do kraja decenije zamjeniti kockama izrađenim od održivih materijala, piše SeeBiz.
Kompanija takođe proširuje kapacitete u Meksiku, Mađarskoj i Kini, te dodaje mašine u kompanijama u matičnoj Danskoj i u Češkoj, rekao je Rasmusen.
Lego je dobio ime po skraćenom izrazu “leg godt”, što na danskom znači “dobro se igraj”, piše SeeBiz
Izvor: Blic