Pedagoški zavod Republike Srpske izrazio je nezadovoljstvo i zabrinutost činjenicom da su učenici u Federaciji BiH /FBiH/ izloženi jednostranom prikazivanju događaja tokom rata u BiH, te traži od vlasti u Tuzlanskom kantonu da povuče iz upotrebe dodatak udžbenika istorije za devet razred kako bi se spriječile dugoročno negativne posljedice po odnose u BiH.
Reagujući na promovisanje dodatka udžbeniku istorije autora Almire Bećirović i Nazima Ibrahimovića, u Pedagoškom zavodu ukazuju na to da smo svakodnevno svjedoci naučno neosnovanih i nestručnih prikaza dešavanja od 1992. do 1995. godine, pri čemu se kao krivci za rat i svu nesreću u BiH označavaju samo Srbi.
„Očigledno je da su konstantnim medijskim istupima koji su usmjereni na obilježavanje srpskog naroda kao agresora podlegli, nažalost, i predstavnici obrazovnih vlasti, koji su dopustili da se jedna publikacija uvrsti kao udžbenička literatura, odnosno da se koristi u nastavi“, saopšteno je iz Pedagoškog zavoda.
U Zavodu navode da se postavlja opravdano pitanje kako jedan pripadnik takozvane Armije BiH može biti objektivan i nepristrasan u tumačenju događaja tokom rata u BiH.
„Istorijska nauka i njen naučni metod očigledno nisu našli svoje mjesto u radu autora ovog dodatka udžbeniku istorije“, poručuju iz Pedagoškog zavoda.
Iz Zavoda podsjećaju da je međunarodna zajednica uvela takozvani moratorijum na izučavanje događaja u BiH u periodu od 1992. do 1995. godine i da su vlasti u FBiH prekršile ovu preporuku Savjeta Evrope time što su u svoj Zakon o osnovnom obrazovanju ugradile u ciljeve obrazovanja i sadržaje o „agresiji na BiH i opsadi Sarajeva“.
U Zavodu napominju i da učenici srpske nacionalnosti u FBiH, osim u Drvaru, ne izučavaju nacionalnu grupu predmeta, dok se nacionalna grupa predmeta prema nastavnim planovima i programima iz FBiH izučava u 20 škola u Republici Srpskoj.
„S obzirom na aktuelnu situaciju u Tuzlanskom kantonu, zahtijevamo da se djeci srpskih povratnika u FBiH omogući izučavanje nacionalne grupe predmeta kako ne bi bili primorani na suočavanje sa sadržajima iz ovog, takozvanog, dodatka udžbeniku“, navode u Zavodu.
Pedagoški zavod Srpske ističe da je sada više nego evidentno da, ne samo bošnjačka politička elita, već i obrazovne vlasti FBiH u ovom slučaju Kantona Tuzla, svoju politiku i strategije usmjeravaju ka izgradnji samo jedne istine, u kojoj je navodno stradao samo jedan narod, a sva krivica se svaljuje na drugi narod.
„Sigurni smo da ovakvi pristupi ne mogu doprinijeti uspostavljanju istine i pomirenja na prostoru BiH. Vaspitavati i obrazovati mlade naraštaje na mržnji, netoleranciji, jednostranosti, isključivosti, svakako da ne mogu dati doprinos vaspitanju budućih odgovornih i samosvjesnih građana, koji će svoje stavove graditi na osnovama kritičkog mišljenja, saradnje, komunikacije i tolerancije“, naglašavaju u Zavodu.
U Ministarstvu obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona promovisan je dodatak udžbeniku istorije za deveti razred osnovne škole, autora Almire Bećirović i Nazima Ibrahimovića, u kojem, između ostalog, piše da su „Srbi agresori na BiH“. Ibrahimović je tokom rata bio pripadnik takozvane Armije BiH.