Borba sa gužvom.
Vozači u Beogradu ovih dana privikavaju se na novi semafor koji je postavljen na ulazu u kružni tok na Slaviji, a gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je postavljanje ovih semafora i na druge kružne tokove u prestonici. Razlog – smanjiti gužve u gradu. S obzirom na veliku muku s gužvama i u Banjaluci, pitanje je da li bi takvi semafori i nama pomogli.
Beograđanima će biti potrebno malo više vremena za privikavanje, jer nije riječ o uobičajenim semaforima. Pored same lokacije na ulazu u kružni tok, ovaj semafor karakterističan je i po tome što ima samo crveno i žuto trepćuće svjetlo. Tako će se na žutom, vozači uključivati u kružni tok, a na crvenom stajati i čekati
Teorija kaže da je, radi rasterećenja saobraćaja, moguće postaviti semafore prije ulaza u kružni tok, ali banjalučki inženjer za bezbjednost saobraćaja Nikola Ćopić objašnjava kada bi to moglo da funkcioniše, a kada ne.
Kako kaže, semafori na ulazu u kružni tok, prema pravilima struke, stavljaju se samo u određenom slučaju.
„Kada se izgradi kružni tok i kada prođe određeni period, recimo deset godina, pa poraste stepen motorizacije, odnosno broj vozila, i dođe do gužvi i začepljenja, tada se postavljaju semafori na stare kružne raskrsnice kako bi se kanalisale gužve. Odnosno, kako se ne bi stvarao čep u samom kružnom toku“, objašnjava naš sagovornik.
S druge strane, objašnjava Ćopić, stavljanje semafora na ulazu u kružnu raskrsnicu odmah nakon njene izgradnje, znak je da se nije radilo po pravilima struke.
„Kada se napravi kružni tok napamet bez brojanja, i onda dođe do kolapsa pa se odmah stave ovi semafori, znači da jednostavno nije napravljena kružna raskrsnica gdje i kako treba. Ako imaš potrebu da kanališeš saobraćaj na kružnoj raskrsnici, znači da ona ne može da ispuni zahtjeve za kapacitetom“, naglašava on i podsjeća da je suština svega da se prije izgradnje kružnog toka izvrši analiza i brojanje saobraćaja unazad pet godina, i to ne samo na tom lokalitetu, već i u njegovom okruženju.
autor::bl-portal.com