– Oni su, kako se sumnja, od 25. marta 2024. godine pa do 5. aprila 2024. godine izvršili tehnički pregled objekta stanične zgrade u Železničkoj stanici Novi Sad, o čemu su u Beogradu sačinili Izveštaj o izvršenom tehničkom pregledu objekta, sa datumom 4. april 2024. godine, čiji je sastavni deo Zapisnik o tehničkom pregledu objekta sa datumom 5. april 2024. godine. U Izveštaju su konstatovali određene nedostatke, stavljajući primedbe, ali sa zaključkom da ti nedostaci ne utiču na stabilnost i funkcionalnost objekta i sistema – saopšteno je danas iz Višeg javnog tužilaštva u Beogradu.
Tim izvještajem su potvrdili da je objekat izveden u skladu sa projektom za građevinsku dozvolu i projektom za izvođenje radova, te da je radi utvrđivanja podobnosti objekta za upotrebu odobren probni rad, iako su znali da izvršeni obilazak i pregled objekta, kao i Zapisnik o tehničkom pregledu od 5. aprila 2024. godine nisu urađeni u skladu sa svim propisima i pravilima struke.
Pri tome, osumnjičena B. K. nije izvršila pregled konstrukcije cijelog objekta stanične zgrade u Železničkoj stanici Novi Sad, iako je bila dužna da to uradi, a to je bilo navedeno u Zapisniku o tehničkom pregledu objekta, sa čime su bili upoznati ostali članovi komisije.
Međutim, oni su i pored toga odobrili probni rad objekta stanične zgrade u Železničkoj stanici Novi Sad u trajanju od najduže godinu dana i konstatovali da objekat stanične zgrade izveden u skladu sa projektom za građevinsku dozvolu i projektom za izvođenje radova.
Glavni javni tužilac VJT u Beogradu Nenad Stefanović, izjavio je danas da su oni, kako se sumnja i nakon navedenog nastavili da krše Zakon o planiraju i izgradnji i odgovarajući pravilnik jer u toku samog probnog rada objekta nisu provjeravali ispunjenost uslova za izdavanje upotrebne dozvole i nisu dostavljali izvještaje o tome investitoru, iako su prema nalazu i mišljenju vještaka, mogli vizuelno da uoče znake loma, koji su bili uočljivi u danima koji su prethodili rušenju nadstrešnice, odnosno da uoče povećani ugib na nadstrešnici.
-Tehnički pregled objekta prema Zakonu o planiranju izgradnji i odgovrajućem pravilnku jeste osnov za početak korišćenja prostora krila B Železničke stanice Novi Sad zbog čega su propusti osumnjičenih sa tako izvršenim tehničkim pregledom objektau uzročno-posledičnoj vezi sa padom nadstrešnice – istakao je Stefanović.
Članovi Komisije su, kako se sumnja, bili svjesni da usljed ovakvog nesavjesnog postupanja može nastupiti teža povreda prava drugog, pa je takva povreda i nastupila, a bili su svjesni i da će preinačena ili lažna isprava – „Izveštaj o izvršenom tehničkom pregledu objekta“ biti iskorišćen u pravnom prometu, na koji način su ostale neutvrđene nepravilnosti koje su dovele do obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila “B” na objektu stanične zgrade u Železničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra 2024. godine, kojom prilikom je život izgubilo 15 lica, a dvoje zadobilo teške tjelesne povrede.
Ne postupajući po propisima i tehničkim pravilima o mjerama zaštite, oni su takođe izazvali opasnost za život i tijelo putnika i drugih lica, usljed čega je nastupila navedena posljedica.
Osumnjičenima se na teret stavlja krivično djelo nesavjesan rad u službi i krivično djelo teško djelo protiv opšte sigurnosti.
Kada je u pitanju S.K, postoji osnovana sumnja da je ona od septembra 2020. godine do 1. novembra 2024. godine u Beogradu, kao službeno lice-menadžer za razvoj i investicije u AD “Infrastrukture Železnice Srbije” Beograd bila zadužena da koordinira i prati projekat modernizacije i rekonstrukcije mađarsko-srpske željezničke pruge na teritoriji Republike Srbije, kao i da donosi odluke u vezi sa pomenutim objektom.
Kao odgovorno lice ispred investitora, kako se sumnja, ona je dostavila Izveštaj i zapisnike kao i drugu dokumentaciju, pritom znajući da Zapisnik o tehničkom pregledu od 5. aprila 2024. godine nije urađen u skladu sa svim propisima i pravilima struke, usljed čega je odobren probni rad objekta zgrade Železničke zgrade Novi Sad u trajanju od najduže godinu dana.
Zatim je, iako je znala da radovi na vestibilu krila “B” nisu završeni, jer o tome nije dobila potvrdu stručnog nadzora da su radovi izvedeni, S.K, kako se sumnja, 12. jula 2024. godine donela rješenje kojim je formirala zajedničku Komisiju za interni prijem krila “B” u Železničkoj stanici Novi Sad sa zadatkom da Komisija izvrši interni prijem tog vestibila kako bi njegovim prijemom putnicima bilo omogućeno njegovo korišćenje i svih sadržaja u njemu, na koji način je došlo do puštanja u rad vestibila krila “B” dana 5. jula 2024. godine.
Ona je bila svjesna da nepostupanjem po propisima i tehničkim pravilima može da nanese štetu drugim licima i ugrozi njihovu bezbjednost, kao i da će preinačena ili lažna isprava – Izveštaj o izvršenom tehničkom pregledu objekta, koji nosi datum 4. april 2024. godine, čiji je sastavni dio Zapisnik o tehničkom pregledu sa datumom 5. april 2024. godine, biti iskorišćen u pravnom prometu, na koji način su ostale neutvrđene nepravilnosti koje su dovele do tragedije i pada nadstrešnice, te pogobije 15 lica i teškog tjelesnog povređivanja dva lica.
S.K. se tereti za krivično djelo zloupotreba službenog položaja i krivično djelo teško djelo protiv opšte sigurnosti.
autor: http://kurir.rs