Osim novog dizajna dresa, najveća promena je novi grb nacionalnog saveza.
Razdvajanje institucionalnog grba od reprezentativnog je praksa koja se već sprovodi u brojnim evropskim savezima (Belgija, Holandija, Francuska, Italija…).
Nacionalni savez, kao krovna institucija, treba da bude predstavljen kao moderna i autoritativna organizacija čija je misija sveobuhvatna briga o fudbalu.
S druge strane, grb koji će ubuduće krasiti dres nacionalnih selekcija simbolizuje i sadrži više vrednosti: tradiciju, strast, posvećenost, jedinstvo i hrabrost. Inspirisan je tradicionalnim motivima, simbolima naše zemlje kroz istoriju i istorijsko nasleđe.
„Ideja je bila da se kreira jedinstveni oblik koji, iako nema heraldičku, ima simboličku vrednost„, navodi se u saopštenju FSS.
Centralni deo grba inspirisan je štitom koji se nalazi na spomeniku Knezu Mihailu Obrenoviću simbolu grada Beograda, ali i simbolu nove Srbije, nastale junačkim oslobođenjem od Otomanskog carstva.
Podignut je 1882. iste godine kada se Srbija uzdigla iz kneževine u kraljevinu, prvi put u novom veku, a iste godine zajedno upotrebljene kao državni simbol štit sa ocilima i dvoglavi orao.
Spomenik je glavno mesto okupljanja kako Beograđana, tako i ostalih građana, ali i brojnih turista, koji dolaze u našu prestonicu.
Štit predstavlja jedinstvo kako naseg naroda tako i naseg nacionalnog tima.
Dvoglavi orao je nacionalni simbol koji za nas narod ima veliku simbolicku i emotivnu vrenost. Osnovna inspiracija je orao rasirenih krila dinastije Nemanjic.
Grb Nemanjica je izvorno srebrni na crvenoj pozadini sto je bio motiv da orlovi na grbu reprezentacije imaju srebrne detalje. Orao rasirenih krila je simbol hrabrosti, neustrasivosti i dostojanstva.
Krin (ljiljani) su jedni od najučestalijih motiva u heraldici. Kod nas ih srećemo iz doba Nemanjića (grbovi, kruna, novac). Identični krinovi sa grba reprezentacije nalazi se na sadašnjoj zastavi i grbu Republike Srbije.
Tehničku izradu grba radili su najbolji grafički dizajneri PUME na osnovu smernica Fudbalskog saveza Srbije motivisanih vrednostima navedenim u gornjem delu teksta.
U celom ovom procesu veoma je važno naglasiti podršku UEFA koja kao krovna organizacija ohrabruje saveze, pruža asistenciju i aktivno se uključuje u ceo proces sa logistikom, kako bi to, uslovno rečeno razdvajanje, postalo standard.
Domaća, crvena garnitura dresova inspirisana je zlatnom generacijom „Orlića“ koja je 2015. godine vratila nadu i ponos srpskom fudbalu i osvojila svet na Novom Zelandu pobedom nad Brazilom.
Upravo zato se na novom dresu nalaze zlatni detalji. Dres predstavlja korene i sećanje na vanvremenski uspeh generacije igrača od kojih mnogi danas nose dres najboljeg nacionalnog tima Srbije.
Podsećamo da su i dresovi u kojima je igrala generacija rođena 1995. i 1996. godine, takođe bili u kombinaciji crvene i zlatne boje.
Dres simbolično predstavlja strast i način igre kako je igrala/igra Srbija i predstavlja inspiraciju za nadolazeće generacije. Specifična crvena nijansa, karakteristična za našu reprezentaciju, ustanovljena je još pre dve godine prilikom izrade prethodnog dresa.
U moru ‘crvenih’ reprezentacija dobili smo svoju nijansu. Zbog same crvene boje kao takve, osetljive i specifične, materijala, kao i osvetljenja, može doći do odstupanja od realne nijanse.
Ćirilično slovo ‘b’ u ispisu ‘Serbia’, takođe postoji vec dve godine na dresu naše reprezentacije i simbolizuje naše pismo, ali i detalj koji nas sve čini ponosnim, jer smo jedan od naroda koji ima u upotrebi dva pisma.
Puma je za sve nacionalne federacije kojima je tehnički partner u najnovijoj garnituri gostujućeg belog dresa usvojila isti koncept dizajna tako da se na sredini dresa sa prednje strane nalazi jedna vrsta rama odnosno oblika koji za svaki savez predstavlja određeni simbol.
Što se tiče dresa reprezentacije Srbije, geometrijski oblik okvira na sredini dresa odgovara konturama centralnog dela novog grba nacionalnih fudbalskih selekcija Srbije.
Puma je učinila maksimalan profesionalni napor da novim, u nekim oblastima revolucionarnim dizajnom, reinterpretira nacionalne motive iz fudbala, kulture i prirode, spajajući ih na način da svaki dres učini bliskim za narod i nacionalni tim:
Brojevi i prezimena igrača trebalo je da budu zlatne boje, ali zbog FIFA pravilnika, kontrasta koji se zahteva, boja će biti „peacock“ plava, istovetna kao na prethodnoj beloj garnituri.
Na poleđini kragne nalazi se prvi put ćirilični natpis ‘Orlovi’.
Dresovi imaju ULTRAWEAVE performanse i dryCELL tehnologiju, čineći dres najlakšim i najudobnijim koji je PUMA ikada napravila.
Četiri godine je rađeno na testiranju i izradi dresa koji je težak svega 72 grama.
Vodilo se računa bukvalno o svakom gramu, jer je u fokusu bio igrač koji na utakmici pretrči između 10 i 13 kilometara.
Učinjeno je sve da ovom revolucionarnom izradom igraču olakša svoje kretanje na terenu.
Dres je napravljen od 100 odsto recikliranih materijala.
🇷🇸👑🦅#SrcemSvim #Orlovi #Srbija#PUMA #PUMAFootball #FSS#FIFAWorldCup #Qatar2022 pic.twitter.com/bpXFKlXNIl
— Fudbalski savez Srbije | FA of Serbia (@FSSrbije) August 29, 2022
autor:agencije, foto: FSS