Najveća misterija u istoriji avijacije: Kako je nestao malezijski boing

Najveća misterija u istoriji avijacije: Kako je nestao malezijski boing

Avion sa 239 putnika i članova posade nestao je 8. marta 2014. godine na letu Kuala Lumpur-Peking. Nestanak „MH 370“ aviona smatra se jednom od najvećih misterija u istoriji avijacije.

Porodice putnika zatražile od malezijske vlade da dozvoli kompaniji za pretraživanje morskog dna „Infiniti oušn“ da nastavi potragu.

Potraga za „boingom 777“ oznake „MH 370“ je bila jedna od najobimnijih i najskupljih u istoriji avijacije. Pretraženo je više od 120.000 kvadratnih kilometara Indijskog okeana.

Djelovi olupine pronađeni su čak u Madagaskaru, ali ne i trup aviona.

Zvanična potraga, u kojoj su učestvovali timovi iz Australije, Malezije i Kine, okončana je u januaru 2017. godine.

Za malezijskim avionom tragala je kompanija „Oušen infiniti“ sa sjedišem u Hjustonu.

U avionu su bile 153 osobe iz Kine i 38 Maležana. Drugi putnici su bili iz Irana, SAD, Kanade, Indonezije, Australije, Indije, Francuske, Novog Zelanda, Ukrajine, Rusije, Tajvana i Holandije. Svih 12 članova posade su Maležani.

Odlazak u noć i posljednja poruka

Četrdeset dva minuta poslije ponoći 8. marta 2014, „boing 777“, uspio se na nebo i skrenuo na sjeveroistok, prema Južnom kineskom moru, podsjeća Gardijan, prenosi RTS.

Prvi oficir, Farik Hamid, imao je 27 godina. Od pune sertifikacije delio ga je samo jedan trenažni let.

Komandujući pilot, 53-godišnji Zahari Ahmad Šah, bio je jedan od najstarijih i najcenjenijih pilota „Malezija erlajnsa“. U posadi je bilo 10 stjuardesa iz Malezije.

Prvih 40 minuta ljeta proteklo je uobičajeno. U 1.19 sati, MH370 se približio kraju malezijskog vazdušnog prostora. Kontrola avio-saobraćaja javila se da proslijedi let za Ho Ši Min. Zahari je odgovorio: „Laku noć. malezijski tri-sedam-nula“.

To je bilo posljednje što je neko čuo sa leta. Zahari se nikada nije prijavio kod vijetnamskih kontrolora. Nekoliko sekundi nakon što je prešao u vijetnamski vazdušni prostor, MH370 je nestao sa radara. Svi naredni pokušaji da se sa njim kontaktiraju bili su neuspešni.

„Odložena konfuzija“

Komercijalni avioni bi trebalo da budu dostupni u svakom trenutku, poznati i praćeni, ali MH370 je nestao, navodi britanski list.

U dokumetarnom filmu Netfliksa o nestanku aviona MH370 navodi se da je zatim uslijedili „odložena konfuzija“, šok, devastacija i opsesija.

„To je najveća misterija avijacije svih vremena. Ovo je svet u kome imamo mobilne telefone i radare i satelite i praćenje, i tako skoro devet godina kasnije… a još uvek imamo tako malo izuzetnog“, navela je Luiz Malkinson, režiserka filma.

Malezija je 2018. godine angažovala „Oušn Infiniti“ za potragu za avionom u Indijskom okeanu, nudeći 70 miliona dolara ako pronađe avion.

Potraga kompanije uslijedila je nakon što su Malezija, Kina i Australija okončale dvogodišnji podvodni lov koji je koštao 135 miliona dolara u januaru 2017. nakon što nisu pronašli trag avionu.

Kako je nestao MH370

O tome, navodi BBC još uvijek nema odgovora. Pronalazak aviona, ili bar više djelova njegove olupine, moglo bi se pokazati ključnim, ali istražitelji imaju vrlo ograničene informacije o posljednjim satima aviona.

Stručnjaci još ne mogu da donesu konačan zaključak da li je MH370 ostao pod komandom pilota, ili se srušio van kontrole u more.

Jedna od teorija je da ga je pilot aviona namerno srušio. Ali, australijski istražitelji su to odbacili, saopštivši da je bio bez svesti u poslednjim trenucima.

Tehnički kvar ostaje još jedna mogućnost, ali u odsustvu zvaničnog objašnjenja, pojavljivale su se različite teorije.

Dio krila aviona nađenog na ostrvu Mauricijus u Indijskom okeanu pripada nestalom avionu kompanije „Malezija erlajns“ na letu MH-370, saopštili su malezijski i australijski zvaničnici.

Porodice ne odustaju

Porodice putnika na letu MH370 pozvale su u nedjelju vladu Malezije da dozvoli kompaniji „Infiniti oušn“ da pokrene novu potragu za nestalim avionom.

„Oušn infiniti, tokom posljednjih 12 mjeseci je napravio pomak radeći sa mnogim ljudima na daljem razumijevanju događaja iz 2014. godine“, navodi se u saopštenju organizacije Voice370, nakon memorijalnog događaja povodom obilježavanja devete godine od nestanka aviona.

Grejs Subataraj Nejtan, čija je majka bila putnica na letu, rekla je da Malezija neće moći da spreči sličan incident ako se istina ne otkrije.

„Danas smo to mi, sutra bi (sličan incident) mogao da se desi svakom ko se ukrca u avion. To treba sprečiti po svaku cijenu. Ovo nije misterija koja bi trebalo zauvek da ostane misterija, jednostavno nije prihvatljivo“, rekla je Subataraj Nejtan.

autor:nezavisne.com

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.