Pivnica Gisinger u Minhenu pronašla je novi način da prevaziđe nestašicu jestivog ulja u Evropi dopuštajući kupcima da pivo plaćaju suncokretovim uljem kako bi obezbijedili zalihe za prženje šnicli.
S obzirom na to da su Ukrajina i Rusija najveći izvoznici suncokretovog ulja – oko 80 odsto izvoza potiče iz te dvije države, mnoge evropske zemlje, uključujući Njemačku, kubure sa tom namirnicom od kako je u februaru počeo napad Rusije na Ukrajinu, prenio je Rojters.
Menadžeri pivare Gisinger u Minhenu, smislili su odgovor nudeći ljubiteljima piva litar njihovog omiljenog pića za istu količinu suncokretovog ulja.
„Cijela stvar je nastala zato što smo jednostavno ostali bez ulja u kuhinji i zato moramo da budemo inventivni“, rekao je menadžer pivnice Erik Hofman.
Flaše ulja od repice i suncokreta često nestaju sa polica supermarketa u Nemačkoj od kako je počeo ruski napad na Ukrajinu, a mnoge prodavnice su ograničile broj boca po kupcu.
„Veoma je teško doći do ulja… ako vam treba 30 litara nedjeljno, a umjesto toga dobijete samo 15, u jednom trenutku više nećete moći da pržite šnicle“, rekao je Hofman i dodao da su kupci do sada „trampili“ 400 litara ulja za pivo.
Dok u njemačkim pivnicama litar piva košta oko sedam evra, flaša suncokretovog ulja od jednog litra se prodaje za oko 4,5 evra – što ponudu čini primamljivom za mnoge.
Moric Baler je kupio 80 litara suncokretovog ulja u Ukrajini kada je isporučivao humanitarnu pomoć toj zemlji, zamijenivši ulje za osam gajbi piva za svoju rođendansku zabavu.
„Kampanja je kul“, rekao je on i dodao da kupci dobijaju jeftino pivo, a istovremeno pomažu i pivnicu Gisinger.