Ilon Mask ismijao je Netfliksov gubitak pretplatnika u prvom tromesečju 2022. godine tvrdeći da „virus osvešćenog uma“ čini streaming platformu „negledljivom“ – aludirajući na to da se sadržaji prave s velikim oprezom da se niko ne uvrijedi.
Netfliks je u utorak objavio da je izgubio 200.000 pretplatnika, što je prvi put u 10 godina da je striming servis prijavio pad pretplatnika. Nakon vijesti, deonice Netfliksa pale su na najniži nivo u četiri godine. Iako Musk nije detaljno objasnio zašto Netfliksove emisije doprinose „virusu osvešćenog uma“ koji ubija striming diva, ali složio se s jednim pratiocem na Tviteru koji je tvrdio da je „virus osvešćenog uma najveća prijetnja civilizaciji“.
U kontekstu stavova i ponašanja, izraz na engleskom jeziku „woke mind“ znači biti svjestan važnih činjenica i pitanja i aktivno voditi računa o njima. Netfliks je nerijetko u svojim sadržajima „podilazio“ osvješćenosti i poštovanju najrazličitijih grupa ne želeći da uvrijedi nikoga što je uticalo na sadržaj.
Jedan od pratilaca je u komentaru dodatno pojasnio Maskove tvrdnje: „Nije samo Netfliks. Filmovi uopšteno, videoigrice, TV, sve je zaraženo aktuelnim trendom koji je probudio smeće iz straha da ne uvrijedi ljude. Više ništa originalno, osim ostvarenja koja dolaze iz mjesta poput Japana ili Koreje, ironično.“Musk je na ovo odgovorio: „Tačno.“
Izvršni direktor Netfliksa Rid Hejstings za gubitak pretplatnika okrivio je „veliku konkurenciju“ (aludirajući na porast rivalskih platformi za striming kao što su Disney+ i HBO Max) i dijeljenje lozinki.
Striming gigant procenjuje da više od 100 miliona domaćinstava besplatno koristi uslugu koristeći zajedničku lozinku.
Dok je Mask iskoristio priliku da ismijava Netfliks zbog gubitka pretplatnika, on zapravo ima radni odnos sa striming servisom.
Netfliksova dokumentarna serija „Countdown: Inspiration4 Mission to Space“ fokusirana je na Maskovu misiju SpaceX Inspiration4, dok je dokumentarni film „Return to Space“ sve o Maskovoj aviokompaniji SpaceX.