Rezultati istraživanja koje je naručio britanski proizvođač mliječnih proizvoda “Arla” pokazali su da čak trećina ispitanika prehranu mijenja u skladu sa savjetima koje pročita na društvenim mrežama.
Čak 27 odsto ispitanih smatra da bi se sa jelovnika trebalo potpuno izbaciti namirnice životinjskog porijekla, a mladi ljudi su očekivano pod najvećim pritiskom da slijede veganski stil života.
Takođe, gotovo svaka peta odrasla osoba priznaje da se u odlukama o hrani potpuno oslanja na društvene mreže i da ih smatra legitimnim izvorom informacija pa je od 2.000 ispitanih samo 28 odsto reklo da prije nego nešto ubace ili dodaju na svoj jelovnik provjere i drže li te “činjenice” vodu. Pod uticajem društvenih medija je više od četvrtine odraslih iz prehrane potpuno izbacilo hljeb, više od petine izbacilo je mliječne proizvode, a 23 odsto ih ne doručkuje.
Uz to, uoprkos sve većoj globalnoj potražnji za takozvanom “održivom prehranom”, 41 odsto ispitanih uopšte nije znalo odgovoriti što bi takva prehrana podrazumijevala.
– Često ljudi ni ne shvataju proces nastanka proizvoda, posebno mliječnih proizvoda. Previše olako ih odluče sebi uskratiti, ali kad je u pitanju zdravlje, bitno je znati sve činjenice – komentarisala je za Mirror farmerka iz Gloucestershirea Debbie Wilkins.
Ona smatra da su odluke vezane za prehranu često i prerigorozne, te da se mnogi odriču raznih namirnica iz pogrešnih razloga, na primjer jer misle da sa tim čine uslugu prirodi. Ali, ističe ona, na kraju zbog nedovoljno informisanosti naškode svom organizmu.