Srbija će imati 17 helikoptera za gašenje požara a moguće i dva aviona

Srbija će imati 17 helikoptera za gašenje požara a moguće i dva aviona

Srbija će kroz Ministarstvo unutrašnjih poslova i njegovu Helikoptersku jedinicu uskoro postati zemlja u regionu sa najviše helikoptera koji se mogu koristiti i za gašenje požara. Piše portal http://tangosix.rs

Kada preostala dva Erbasova helikoptera H215 budu isporučena (kako Tango Six saznaje za sva tri helikoptera kupljeno je po jedno vedro) jedinica će biti u stanju da u svakom trenutku iskoristi osam helikoptera sa vedrima za gašenje požara.

Na tu cifu će se potom dodati prva dva specijalizovana helikoptera za gašenje požara Kamov 32 koji su, kako smo ranije javili, uprkos osetljivom položaju Srbije u odnosu na rat Ukrajini ušli u proces prihvata od strane Helikopterske jedince.

Kako smo pisali prošle nedelje, Helikopterska jedinica već je imala više nego aktivnu ulogu u gašenju požara u Sloveniji, što se gotovo bez predaha nastavilo ove nedelje iznad Preševa i Trebinja.

Na budući kapacitet od 10 civilnih helikoptera koji su u sastavu Helikopterske jedinice možemo dodati i kapacitete Vojske Srbije koja kroz svoje dve mešovite helikopterske eskadrile iz Niša i Beograda, kako Tango Six procenjuje, može aktivirati sedam helikoptera sa protivpožarnim vedrima tipa Mi-8T i Mi-17V-5.

To, u teoriji ako ikada bude bilo potrebno, dovodi ukupnu državnu helikoptersku protipožarnu flotu na broj od 17 letelica.

Ako se zanemare četiri aviona M-18 Dromader Privredne avijacije koji se više ne aktiviraju od strane MUP-ovih tela za koordinaciju gašenja požara, možemo konstatovati da Srbija nema avione za ovu namenu.

Makar do kraja sledeće godine.

C295 kao opcija

Kako je pre nekoliko dana saopštila kompanija Erbas, završena je druga faza ispitivanja prototipa aviona C295 sa vatrogasnim sistemom, koja će pružiti detaljne podatke o njegovim karakteristikama za izbacivanje vode.

Nakon ranijeg testiranja sistema, na specijalnom poligonu blizu Kordobe u Španiji izvršeno je sedam izbacivanja vode a korišćena je zemaljska oprema koja je namenjena za merenje uzorka raspršivanja vode.

Kako je navedeno, ispitivanja su uspešno završena i pokazala da sistem obećava, potvrđujući tako veoma zadovoljavajuću upravljivost aviona tokom procedure izbacivanja vode.

U narednim nedeljama dobijeni podaci će biti detaljno ispitani kako bi se omogućilo donošenje odluka o konačnoj konfiguraciji vatrogasne verzije aviona C295, saopštio je Erbas.

Avion je na ispitivanjima nosio jedan rezervoar kapaciteta 3.500 litara, a voda je gravitaciono ispuštena kroz dva dispenzera na donjem delu trupa aviona.

Planirana konfiguracija bi ponudila duplo veći kapacitet sa dva rezervoara od po 3.500 litara koji bi bili postavljeni korišćenjem roll-on/roll-off sistema što bi omogućilo da se, kada nema potrebe za gašenjem požara, avion koristi u transportne svrhe što bi umnogome povećalo njegovu isplativost.

– Zadovoljni smo napretkom testiranja koje smo do sada izvršili i veoma smo ohrabreni rezultatima. Sada ćemo detaljnije analizirati podatke i intenzivirati naše kontakte sa potencijalnim kupcima zainteresovanim za C295 kao vatrogasca. Roll-on, roll-off rešenje zasnovano na ovom veoma fleksibilnom avionu ima odličan potencijal za rešavanje finansijskih izazova sa kojima se suočavaju vlasti odgovorne za gašenje požara iz vazduha širom sveta. – izjavio je Džeronimo Amador iz  kompanije Erbas.

Ukoliko se zbog mogućih problema registracije novih Kamova u srpski civilni registar (zbog gubitka EASA sertifikata njihovog proizvođača) oni na kraju predaju na korišćenje RV i PVO, uz modularno rešenje na budućim C295, Vojska Srbije bi, u budućnosti, po ukupnoj nosivosti vode za potrebe gašenje požara iz vazduha mogla da pretekne Helikoptersku jedinicu MUP-a.

autor:http://tangosix.rs   foto.erbas, vojska srbije, mup Srbije, Tangosix

Share

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.